{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Marc E
Marc E
Tilmeldt:
27. sep 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Kn oliefiltre {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Nu står jeg og skal have smidt cyklerne i vinterhi, desværre. smiley

Men vil have skiftet olie og oliefilter på inden. Og har luret lidt rundt omkring, hvorvidt jeg skal købe originale eller ej. Jeg kigger mest på KN filtrene dog. Ikke af nogen speciel årsag.

Så mit spørgsmål er, er der den store forskel? Og hvad vil og gør i?
Det drejer sig om en gsxr 750 k7 & Yamaha r6 05.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kn oliefiltre
  • #1   21. okt 2018 Jeg bruger KUN kn oliefiltre.. Kvaliteten er i orden og så har de en "møtrik" i enden med huller til til sikringstråd,så de er lette at skrue af..
    Og KUN NÅR DE SKAL AF !! spændes KUN med håndkraft !!


  • Marc E
    Marc E Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   21. okt 2018 Okay, så får jeg ro sjælden og køber et par stykker af dem hjem. Tak for det!

  • #3   21. okt 2018 Jeg bruger kun originale filtre. Læs her hvad "Lange" skrev 4. sep 2014


    For nogle år siden samlede jeg 10 forskellige uoriginale oliefiltre til min Honda og skilte dem ad.

    Der var stor forskel på dem og det originale Honda.

    Forskellene bestod i:
    Forskellig foldeteknik for papiret = stor forskel i filteroverfladen
    Nogle filtre var der begrænset flow i så papiret lignede en gammel cola flaske og en del af olien formentlig var passeret gennem overtryksventilen istedet for igennem filteret.
    Nogle filtre var limen sluppet i så de ikke filtrerede
    Nogle filtre havde ikke overtryksventil med samme tryk som originalt
    Nogle filtre havde ikke blokering for returløb
    Et enkelt filter var papiret smuldret i

    Der var ikke et eneste af de 10 filtre der matchede det originale.

    Jeg diskuterede det derefter med en bekendt der arbejdede i Teknologisk Institut i motor afdelingen hvor han bla arbejdede med motorhaverier.

    Han sagde at hans anbefaling var at han hellere genbrugte et originalt filter end at anvende et uoriginalt.

    Problemet med et oliefilter er at man ikke får at vide om det performer tilfredsstillende eller ej før motoren brænder sammen.

    Der finden med garanti uoriginale filtre det matcher de originale men hvilke ???
    Det aner men ikke.

    Så under alle omstændighedder hvorfor bruge kvalitetsolie og så et måske skod filter? Hænger ikke sammen.


  • #5   21. okt 2018 Prisforskellen på original/uoriginal er sjældent særlig stor.
    Søgte for sjov skyld lige på et filter til BMW1200GS. Her var et originalt faktisk noget billigere end et K&N.
    K&N har ry for at være et godt filter, men alligevel foretrækker jeg et originalt, da man så ved det opfylder de krav som motoren stiller.


  • #6   22. okt 2018 I de VFR grupper jeg er med i, er der en del som har haft problemer med utætte K&N oliefiltre.
    Jeg vælger derfor selv OEM eller Hiflo.
    Prøv evt. at Google 'K&N oil filter failure'.


  • #8   22. okt 2018 @khj

    Og det skyldes at brugeren ikke fatter at man KUN skal bruge møtrikken i enden til at løsne med.... IKKE spænde, heller ikke med momentnøgle, eller med hånden på en forlænger... filter spændes med hånden på filteret og ikke andet.... Det er sådan K&N skriver alle steder, men selvfølgelig er det et lorte produkt når perlegrusmekanikkeren på nettet ikke fatter ideen med 6 kanten i enden smiley

    Ellers kunne det jo skyldes et filter fra denne recall...

    https://www.knfilters.com/recallkn204



  • #9   22. okt 2018 #8
    Du har sikkert ret i at mange af problemerne er selvforskyldte. Meen jeg napper nok alligevel et Hiflo næste gange - de er som regel også billigere smiley


  • #10   23. okt 2018 Det er smart nok med møtriken på enden af filteret på de ken&norm filtre, men jeg holder mig nu også til de orginale, ser ingen ide i at bruge andet, samt priserne er det samme OE vs aftermarket.

Kommentér på:
Kn oliefiltre

Annonce