{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.401 visninger | Oprettet:

Michael K
Michael K
Tilmeldt:
12. apr 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

tank og benzinhane Yamaha XV Virago 750 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal til at stille ventiler på min Virago 750 fra 1995 og skal have tanken afmonteret.
Jeg havde egentlig regnet med at lukke benzinhanen og afmontere benzinslangerne, men nu ser jeg at der ikke er nogen lukkestilling på hanen. Jeg har læst at når hanen står på "on" løber der kun benzin ud når motoren kører (vacuum)...
Er der nogen der kan oplyse om man bare kan pille slangerne af under hanen og at benzinen så bliver i tanken når motoren er stoppet.
Tanken er helt fuld og vil gerne spare at tømme den.
Det skal lige siges at det er første gang at jeg skal stille ventiler på en Virago smiley
mvh mic


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tank og benzinhane Yamaha XV Virago 750
  • #1   22. okt 2018 Såfremt din benzinhane er i orden vil der kun komme benzin ud af slangestudsen når motoren er i gang eller hanen er stillet på PRI. Stil hane på RES eller ON og pil slangen af, så skulle der kun komme et par dråber

  • #2   22. okt 2018 Du kunne jo også bare være vild, og prøve at se hvad der sker hvis du piller en slange af??? smiley

  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   22. okt 2018 Hej Poul
    Jeg tror da at hanen er i orden det er jo en Yamaha smiley

    Tusind tak for dit svar

    Hej Tom
    Ja det kunne jeg da godt, men der er jo et fantastisk forum herinde hvor man kan få gode svar på få minutter, men tak for forslaget smiley


  • #4   22. okt 2018 Det er måske bare en mine mange dårlige vaner, men jeg har altid tømt tanken inden jeg har taget den af, det er nemt med en lang slange på hanen, ned i en passende dunk, og så passer det sig selv! Og så er tanken så meget nemmere at håndtere når den er tom, på nogen cykler kan det såmænd være svært nok at få den af uden noget i, så er den fuld gør man det bare sværere for sig selv. Men det styrer du jo selv smiley

  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   22. okt 2018 Hej Tom
    Godt råd med slange og dunk, men så skal jeg ud at skaffe en dunk jeg kan have benzinen i. Nu prøver jeg at afmontere slangerne og hvis benzinen fosser ud vil jeg helt sikkert følge dit forslag smiley


  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   22. okt 2018 Hej Tom
    Tak for linket smiley
    Men der er 22 km til Thansen og så er dunken jo heller ikke gratis. At løfte tanken med benzin i koster kun et par rugbrød og tager kun 2 minutter, så det vil jeg faktisk foreslå at du selv gør, når du skal have din tank af næste gang, så sparer du da tid og tid er jo penge smiley



  • #8   22. okt 2018 Mange tak, jeg gumler rugbrød og løfter fulde tanke, og bliver jeg i tvivl om mere spørger jeg da bare, måske om noget der lyder lidt smådumt, men hvad fanden, det er set før smiley

Kommentér på:
tank og benzinhane Yamaha XV Virago 750

Annonce