{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

VF 500 Magna-slipper ikke gassen?? {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest tak for et fedt forum. Nyder at se alle de fede maskiner.

Jeg er igang med at tage kørekort til MC, og leder efter en MC(billig) der stilmæssigt siger mig noget. Er her faldet over et potentielt emne: Honda VF 500 Magna også kaldet V30(tror jeg nok). En chopper. Nysynet, fra 1984 som forlyder kun at havde kørt 22000 km. med afgift.
Har forhandlet mig til en pris på 19000 kr.
Som usagkyndig på området er jeg nervøs for at købe katten i sækken, idet at ejeren siger, at den har en´defekt. MCén slipper ikke gassen - eller kun langsomt.
Han har haft en sagkyndig kammerat til at se på den, som siger at det er vaccum-spjældet i kaburatoren det er los med, og at prisen på værksted ligger mellem 1500-2500 kr. Han kan/vil dog ikke give nogen garanti for, at der ikke er mere galt. Han fortæller at han har haft den i 1 måned, og at den er gået i stykker mens han har haft den. Nu skal han ud at rejse med sit arbejde, og har ikke tid til at få det lavet...
Mcén ser reelt fin og velholdt ud, og motoren lyder(ud fra min lægmands viden) udemærket, men slipper som sagt ikke gassen.

Lyder prisen fornuftigt, og er forklaringen på mcéns fejl sandsynlig - skal jeg holde mig langt væk eller fortsætte.

Håber I kan hjælpe mig, idet jeg ikke ønsker at smide 19000 ud af lommen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VF 500 Magna-slipper ikke gassen??
  • #1   28. jun 2007 Hejsa,
    9 ud af 10 tilfælde er det gaskablet der er justeret for stramt. Prøv at tjekke om gashåndtaget har frigang, den skal have lidt ellers prøv at løsne kablet. Det gøres oppe ved gashåndtaget.


  • #2   29. jun 2007 Enten gaskabel eller membraner i karb - eller fjedrene over måske? Tag som <<< c" >>> foreslår at tjeck gaskabel først. Du kan jo give gas helt nede på selve karburatoren, og se om den stadig hænger... Derefter ville jeg hive karb helt ud, rense og se efter huller i membraner. Og rense og justere dyser osv. En god lørdagstjans smiley Hver membran koster nok omkring 1000-1500/stk vil jeg skyde på - det kan jo rende op i 4-5000 hvis du er uheldig. Fjedrene ved jeg ikke hvad koster. Men det skal da lige tages med i prisen.

    Ikke for at lede emnet hen på noget andet, men det med de 22000km må du ikke betale ekstra for - der er nok ingen som aner hvor meget den cykel har gået.... Som med de fleste andre cykler af den alder. Det må man tage med - bare du ikke tager det som en garanti for at cyklen er i god stand...

    /Andreas


  • #3   29. jun 2007 Tjaeeee, kender en der købte en der var i god mekanisk stand, men endnu ikke kosmetisk klargjort, han fik den for 32.000,- så køber du den til 19.000,- har du en god friværdi i den.

    /
    Jesper


  • #4   29. jun 2007 Tak for jeres input, idet at jeg ikke har en my forstand på det, og nok vil skulle have kyndig vejledning, hvis jeg selv skal lave det(det med gaskablet kan jeg dog nok checke). -men kan gaskablet godt lige pludesligt gå hen og blive for stramt? Den har jo virket men gutten kørte på den...
    22000 km, synes jeg også lyder lidt for utroligt for en cykel fra 1984,men hvis den kosmetisk er i orden, så kan jeg med andre ord godt slå til?-.man kan ikke forestille sig at der er noget fatalt i vejen, som på udgiftssiden løber over 5000 kr i reperationer?

    Endnu engang tak for jeres svar.


  • #5   29. jun 2007 Det kan vel godt tænkes at der har sat sig noget skidt i kablet - eller at det er rustet henover vinteren e.l. Jeg kan ikke rigtig forestille mig det kan være noget dyrere end membranerne i karburatoren. Men uden at kende cyklen godt, selvfølgelig.

    Det lyder som et godt tilbud.


Kommentér på:
VF 500 Magna-slipper ikke gassen??

Annonce