{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

HD Shovel/dyna 4 til 5 gears og pis {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg , 100 år og en madpakke siden jeg har været her ( egentlig noget pis ), men nu er jeg her igen smiley .. SÅ ..

Jeg har købt i vildskab. Startede med en 4 gears late shovel .. men svin gennem tiderne havde hærget gearkassehuset og innerprimær. SÅ .. Køv nyt .. og man har nu et stk. glad S&S 4 and 5 gears hus .. dertil købte manden så også et "trap door" mellemstykke, og halløj .. Alle er glade MEN .. nu kan jeg ikke bruge det gamle gearkasse, tromle osv. Og jeg vil også meget hellere ha 5 gear .. 1. er der nogen der har noget man kan putte i, eller hvordan .. Det er noget med at sekundær aksel er lang model, og jeg ville germe ha sådan at jeg kunne starte ud med at køre med den gamle kobling, og senere sætte en ny model i …


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD Shovel/dyna 4 til 5 gears og pis
  • #1   8. dec 2018 Skriv på nettet: "HD model/Year - 5 gears conversion" - så får du masser af respons...

  • #2   8. dec 2018 Hellere få gear og så højere gearing på en Harley, den skal nok trække lortet.
    Al det gearskifteri er ikke for sjovt på en cruiser, der er god afstand imellem gearne en mega fed ting, så får man den lyd, frem for gearskifte for hver 25 meter.

    Så mindre tandhjul bagpå, større foran, og så find så gearingen passer til den ønskede hastighed.
    Jeg kører med 4 gear, i 3 gear kører den 90 med 1400rpm, så jeg bruger kun 4 gear på motorvej.
    Men min er så tunet en del, så du skal nok ikke geare å højt op som jeg har gjort.

    Men pas på med at udskifte gearkassen helt, nogle gearkasser udløser at din Harley ryger i synshallen, hvor tandhjul ikke løfter nogen øjebryn.

    Ska det være rigtigt lækkert, så få fat i Delkron`s gearkasse, den ligner originalen fuldstændig, men er rigtig stærk, og de spider gear som der er i er næsten umulige at slide op, Den er alle pengene værd, Men de laves ikke længere, så find en brugt, og køb roligt, for man skal virkelig have fucket op, hvis man har sådan en som er defekt.

    Original gearne passer osse lige i, hvis man er lidt fesen;)
    Men Delkron er typegodkendt, Men meget af deres udstyr udløser afgift pga kraftig øget effekt, Men gearkassen er sikker på det område;)

    mvh


  • #3   8. dec 2018 Søren P .. min gamle 4 gears blok / hus var noget lort. Svejst med en is-pind, hærget osv .. Det hus jeg har købt passer på en Shovel, men kan ha´5 gear også … Den kommer til at være godt gearet , og motoren skal nok kunne trække det når den engang er samlet .. men nu hvor jeg har fået et hus det kan ha en 5´gears i, var det jo meget lækker smiley

  • #4   14. dec 2018 Nu har jeg sgu købt mig en 5 trins gearkasse fra noget nyere .. det meste passer lige i .. Man skal tage 10 mm, af aksel for enden hvor det lukkede nåle leje sidder, så passer svinet ellers .. Men .. en ny primær aksel og gearhjul ( hvor fortandhjulet sidder på ), ville være godt . Akselen der hvor lejet i innerprimær dæksel, er lidt slidt .. og indgreb til fortandhjul, er lidt åben i tænderne/stråler .. Det gider vi IKKE .. Det er en aksel til konus kobling, og hvis nogen kender nogen eller ved hvem der kunne ha noget fint noget uden man bliver ruineret i processen så vil jeg gerne vide lidt smiley .. Også ´hvis nogen skulle ligge inde med et dæksel til hydraulisk kobling, det er nok lidt mere lækkert nu vi er i gang … Men jo '!!! .. Der hygges om det lille projekt

Kommentér på:
HD Shovel/dyna 4 til 5 gears og pis

Annonce