{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedway
  • #1   14. dec 2018 Har overhovedet intet forstand på det. Men det har vel noget med euro normer og gøre,måske. Trist. Vi skal sku ha noget røg og bulder. Man skal ikke være i tvivl om at man sidder med en forbrændings motor. Euro normer og mon bare r.. !

  • #2   14. dec 2018 De er vel gået fra 2 til 4 takter...?

  • #3   14. dec 2018 det har altid været 4taktere smiley
    men før i tiden havde de "total loss" smøring dvs smøresystem uden retur så overskydende olie blev brændt af eller spyttet ud + der ofte blev kørt olie-methanol mix for at have smøring nok (smøring er lidt en mangelvare på luftkølet 500cc der hælder 70+ hk ud) olien man brugte back in the days var castrol R30 eller tilsvarende vegetabilskbaseret olie
    de motore der bruges nu har et rigtigt smøresystem + der bruges mest fuldsynt olier , så derfor ingen store røgskyer


  • #4   14. dec 2018 Så selvom det ikke er en 2 takter. Så kom der stadig olie i brændstoffet?


  • #5   14. dec 2018 Dingle: tak for svar, jeg tænkte nok der var en der havde forstand på det herinde smiley
    I mine drømme kunne jeg tænke mig at lave en cafe racer med en gammel lodret speedway motor på, den kunne blive hard core..der er noget med at man kan bygge sådan en om til at køre på benzin ?
    Eller også bare lade være og køre på methanol, og lave nogle gode starter inde i byen smiley


  • #6   14. dec 2018 70 HK på sådan en gammel en cylindret 500 cc.. det er sgu iorden..og så den lyd der

    Det ville nok være nemmere at bruge en moderne en, jeg kan forstå at de allerede har smørresystem med retur olie, jeg synes bare de gamle lodrette er meget federe..:)


  • #7   15. dec 2018 Som mc motor ville jeg vælge noget der kører mere end 1 time mellem renoveringerne....

  • #8   15. dec 2018 man skal også lige huske på der ikke er nogen gearkasse i sådan en speedwaymotor , så man skal ud og hekse noget primærdrev/kobling sammen med en løs gearkasse , ikke at det er umuligt , men det kræver nok man har adgang til både fræser og drejebænk

  • #9   16. dec 2018 Det kan godt lade sig gøre, der findes allerede en del af dem på you tube kan jeg se smiley
    Men ja, det kræver en del timer i værkstedet at få det bikset sammen nok..
    Det nemmeste er nok at bygge den på en gammel engelsk cykel med sekundær gearkasse.
    Når jeg engang får for meget fritid kunne jeg godt finde på det, er da maskinarbejder, så drejebænk og fræser afskrækker mig bestemt ikke.

    https://youtu.be/rA0vwGUX6hA


  • #10   16. dec 2018 Men kører en speedwaymotor virkelig kun 1 time mellem hver renovering ?
    Lyder vildt nok smiley


  • #11   16. dec 2018 https://youtu.be/aG1HBvjTBo8

  • #12   16. dec 2018 om servicelife kun er en time tør jeg ikke kloge mig på men det er lavt , den er luftkølet med minimalt køleribbeareal så størstedelen af kølingen kommer fra brændstof og olien , så cruise over længere tid er nok ikke for sundt , konvertering til benzin vil bare gøre problemet større

Kommentér på:
Speedway

Annonce