947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Runde K&N filtre til cafe racer? Runde K&N filtre til cafe racer?

Jeg er ved at bygge min Honda CB500 '97 om til en cafe racer og overvejer at pille filterboksen af min Honda CB500 '97 og montere to K&N universal filtre (runde-koniske), fordi de ser smartere ud smiley
Jeg regner med at de ikke er for smarte at køre med, i heftigt regnvejr, men jeg gider heller ikke køre i regnvejr smiley
Men en af mine kamerater sagde at karburatoren måske har behov for det undertryk som luftfilter boksen laver.(?)
Jeg er ikke interessere i at få mindre effekt eller en underlig momentkurve...
Er der nogen som ved om det gør noget skidt for effekt og moment at skifte til de runde K&N filtre?
Her er en gut der har sat runde K&N filter på en CB500:
https://barnbuiltbikes.com/finished-projects/honda-cb500-cafe-racer/#jp-carousel-216

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Runde K&N filtre til cafe racer?
  • #1   15. dec 2018 Ja din ven har ret. Jeg kender ikke de karburator der sidder på, men prøv at fjer luftfilter og kassen se hvordan den køre.
    Er de med vacummembran går den nok af h til.

• #2   15. dec 2018 Din mc kommer med stor sandsynlighed til at gå dårligere og får færre hk med kn filter på

• #3   15. dec 2018 dysses om og trimmes ind, så kan den køre fint med andre filtre smiley

• #4   15. dec 2018 Som der bliver nævnt skal den dyses om og køres ind med de nye filtre, jeg ville anbefale at lade værre og få malt filterkassen så den får en mere prima udstråling på din MC.

Du kan iøvrigt også komme til at slås med turbulent luft til dine filtre når du runder 90-100 km/t Så køre den igen dårligt uanset indkøring.

Jeg har ikke oplevet problemer med min, men den har heller ikke membran karburator, jeg har også bygget elektronisk tænding på. Så den er kørt ind med dem.

Men jeg frygtede lidt at skulle bøvle med turbulens.

• #5   15. dec 2018 Nu ved jeg ikke hvor sart en Honda er, men min BMW boxer havde ingen problemer med dem, heller ikke i regnvejr.
    Smæk dem på og se hvad der sker, højest sandsynlig ikke en skid, bortset fra at det ser bedre ud smiley

• #6   15. dec 2018 Tak for alle svar smiley
    Rene B.: Jeg ved ikke hvad min karburator type hedder, men jeg vedhæfter et billede.
    Morten: Når du siger "dyses om", er det så et "DynoJet Jet Kit" du mener? og hvis ja; hvad er så forskellen på et stage 1 og 2 kit?
    Der står en procedure i min haynes bog til hvordan man trimmer den ind. Vil det fungere fint, eller skal jeg have den på rullefelt?

profilbillede
  • #7   15. dec 2018 Mellem mine karburatorer sidder der tre slanger en til at suge luft når den kører med choker, en til benzin og så en, hvor på, der sad en slange som var ført ned bag motorblokken men som ikke har fat i noget? Er det en fejl eller skal det være sådan? Det undrer mig at der ikke engang sidder et filter på...

profilbillede
  • #8   15. dec 2018 Det kunne da være fedt lige og prøve det af, men to filtre og et jet kit koster ca. 1700kr.
    Dem vil jeg da gerne spare, hvis mc'en kommer til at køre ad ht. smiley
    Men det lyder på Morten og Ole som om at det har gode chancer for at fungere godt smiley
    UltralydsManden: Den originale luftboks er kæmpe stor og grim. Jeg gætter på at en hver form for maling kun vil få den til at blive endnu grimmere...

• #9   21. dec 2018 Nej .. jeg kunne forestille mig at du skulle ha´lidt større tomgangsdysser ( hvis den har sådan nogen ), større hoveddysser, og muligvis ha rykket nålene så de blev lidt længere.. det kommer an på hvordan kab´en ser ud inden i … hvis du har noget andet udstødning på sammen med åbne filtre skal den dysses om alligevel .. Det er ikke sikkert at et jet-kit er lykken, men du skal nok ikke regne med at du kan trimme cyklen ind for 400kr og en madpakke smiley .. man skal nok bruge lidt tid på at den bliver trimmet godt ind ..

Kommentér på:
Runde K&N filtre til cafe racer?

Annonce