Runde K&N filtre til cafe racer? Runde K&N filtre til cafe racer?
Jeg er ved at bygge min Honda CB500 '97 om til en cafe racer og overvejer at pille filterboksen af min Honda CB500 '97 og montere to K&N universal filtre (runde-koniske), fordi de ser smartere ud
Jeg regner med at de ikke er for smarte at køre med, i heftigt regnvejr, men jeg gider heller ikke køre i regnvejr
Men en af mine kamerater sagde at karburatoren måske har behov for det undertryk som luftfilter boksen laver.(?)
Jeg er ikke interessere i at få mindre effekt eller en underlig momentkurve...
Er der nogen som ved om det gør noget skidt for effekt og moment at skifte til de runde K&N filtre?
Her er en gut der har sat runde K&N filter på en CB500:
https://barnbuiltbikes.com/finished-projects/honda-cb500-cafe-racer/#jp-carousel-216
sep 2006
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 31
Er de med vacummembran går den nok af h til.
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 964
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 713
Du kan iøvrigt også komme til at slås med turbulent luft til dine filtre når du runder 90-100 km/t Så køre den igen dårligt uanset indkøring.
Jeg har ikke oplevet problemer med min, men den har heller ikke membran karburator, jeg har også bygget elektronisk tænding på. Så den er kørt ind med dem.
Men jeg frygtede lidt at skulle bøvle med turbulens.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.392
Smæk dem på og se hvad der sker, højest sandsynlig ikke en skid, bortset fra at det ser bedre ud
dec 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 4
Rene B.: Jeg ved ikke hvad min karburator type hedder, men jeg vedhæfter et billede.
Morten: Når du siger "dyses om", er det så et "DynoJet Jet Kit" du mener? og hvis ja; hvad er så forskellen på et stage 1 og 2 kit?
Der står en procedure i min haynes bog til hvordan man trimmer den ind. Vil det fungere fint, eller skal jeg have den på rullefelt?
dec 2018
dec 2018
Dem vil jeg da gerne spare, hvis mc'en kommer til at køre ad ht.
Men det lyder på Morten og Ole som om at det har gode chancer for at fungere godt
UltralydsManden: Den originale luftboks er kæmpe stor og grim. Jeg gætter på at en hver form for maling kun vil få den til at blive endnu grimmere...
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Runde K&N filtre til cafe racer?