Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  200 mm dæk til tl1000r årg. ´00
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #1   10. jul 2007 Den bliver en kælling i svingene.. Den bliver ike det mindste sjov, faktisk direkte ubehagelig at køre på, med mindre du bare skal lige ud hele tiden?

Faktisk budre der monteres et 180/55 i stedet!! Meget bedre for ALT, men knapt så COOL... ;o)

• #2   11. jul 2007 Tusind tak for det. Så lader jeg da helt sikkert være med at montere breddere dæk:)

• #3   11. jul 2007 Ved ikke med 200mm, men mange superbike-cykler kører på 195mm slicks på 6" fælge, så helt kælling bliver den nok ikke ved at vælge et lidt bredere dæk.

Jeg har selv skiftet fra 180 til 190mm på min Fireblade, (5,5" fælg) og det har ikke forværret køreegenskaberne - ihvertfald ikke så meget at eg kan mærke det!

• #4   11. jul 2007 Vi har en i klubben der altid har kørt med 200 bagdæk på sin Tl1000 S'er og han gir sgu gaz i svingene ...

• #5   11. jul 2007 Har set TLR med 200 bapå, så det burde kunne være der.

• #6   11. jul 2007 Anders: Så med den forskel, at superbike cyklerne er sat op til at køre med 195mm dæk. Sætter man et bredere dæk på, kan man komme ud for, at bagenden understyrer. Kommer dog også an på højden af dækket.
    Bedste råd, lad være. Den kører bedst med det originale. Evt sæt et 180 dæk bagpå, så bliver den friskere i svingene.

• #7   11. jul 2007 Jesper P: Du har da fuldstændig ret i, at cyklens opsætning bør optimeres i forhold til dækdimensionerne - men det er da uanset om jeg går op eller ned i dimensíon. Under ekstrem belastning kan et bredere dæk, afhængit af profilen, have tendens til understyring (som du også skriver), samtidig kan et smallere dæk, under ekstrem belastning have tendens til overstyring.

Men til normal brug, tror jeg ærligt talt ikke, at du mærker de ændrede køreegenskaber, grundet ændring af dækbredden, mere end den forskel der blot kan være i profilen fra et dækmærke til et andet. - Det er blot min mening.

Kommentér på:
200 mm dæk til tl1000r årg. ´00

Annonce