{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Utæt simmer ring? {{forumTopicSubject}}

Så troede jeg lige at NSR'en endelig var klar til at blive synet, men så jeg var lige ude på en prøvetur, efter 5-600 m døde den. Ikke til at starte igen.

Efter den lille tur havde den ædt al transmissionsolien. Og hvis man skruer proppen af hullet til gearkassen og sætter en finger for, kan man mærke at den suger. Er det et tegn på en utæt simmer-ring?

Hvis man holder fingeren for tændrørshullet, bliver fingeren helt sort og fedtet, det føles som olie ikke benzin det tyder lidt på at olien er oppe i cylinderen ikke?

Jeg håber lidt at der er nogen der har en anden forklaring, for jeg gider snart ikke til at rive motoren af cyklen igen.

Hilsen
Karl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt simmer ring?
  • #1   10. jul 2007 Altså den suger og fingeren bliver sort, når man kører med starteren.

Hvis det gav tvivl smiley

• #2   10. jul 2007 Ja det lyder da godt nok som den har taget den ene simmering på krumtappen.

Det passer også med det stræk du fik kørt at den så soder tændrøret så meget til pga alt den olie at den så ikke kan lave gnist i det længere..

• #3   10. jul 2007 Tak for hurtig respons...

Og øv, men tændrøret ser nu ikke så tilsodet ud, og det giver faktisk gnist?, men der er ingen forbrænding.

Men jeg må bare indse at jeg skal have den klump jern op på operationsbordet.

• #4   10. jul 2007 Så af med motoren og skift de simmeringe, altså jeg ville vælge at skifte dem alle når nu man har skilt motoren ad.

Det er vel rimelig overkommeligt på sådan en cykel.

• #5   10. jul 2007 Joh, man kan næsten løfte motoren i én hånd... Men det er jo en del rarrere når den kører.

• #6   10. jul 2007 Nej, det er sgu surt, men du slipper nok ikke for en ommer...
    Der er hel klart lækage på krumtaphuset ind til gearkassen og derfor dør motoren. Det er nemmere at suge fra gearet end fra karburatoren. En "nappet" simmerring under samling burde ikke kunne være årsagen.
    Har du monteret nye simmerringe, lejer osv.???

• #7   10. jul 2007 Nej sidst jeg havde den af, fik den nye stempelringe og toppakning. Jeg havde slet ikke fat i gearkassen eller krumtappen.

Så jeg kan forvente et smadret leje måske?

smiley

• #8   10. jul 2007 et smadret leje vil du helt sikkert kunne høre, er nok en simmerring, men kan osse være pakning mellem motor blockkene.

• #9   10. jul 2007 Men nu giver det lidt mening, jeg har nemlig hør en lyd fra motoren som jeg ikke mente skulle være der, det kunne være et lidt ødelagt leje og en utæt simmer-ring, Palle havde jo en ide om at det ikke kun var en utæt simmer-ring.

• #10   10. jul 2007 Jaha, se det giver lidt mening, hvis der er gået et leje kan simmerringen ikke holde tæt, men vil komme til at "gabe" og så er der åbnet for falsk luft og olie fra gearet.

• #11   10. jul 2007 Jamen så er den jo næsten diagnoticeret smiley

I skal have mange mange tak for jeres hjælp, det så meget mere rart at rode i noget, når man har en ide om hvad der er galt. Og de kloge hoveder fra MCG er enige smiley

• #12   10. jul 2007 Men I må også gerne have lidt medlidenhed, det betyder at jeg skal have revet motoren af, cylinder og stempel skal af, og blokken skal flækkes. Hvis jeg er heldig kan det jo være at det bare er en pakning som Dan siger.

• #13   10. jul 2007 Hehe... Så heldig er man sgu´aldrig.

Håber du finder fejlen.

Kommentér på:
Utæt simmer ring?

Annonce