{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX 600f ´90 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er ved at bytte mig til sådan en ældre dame. Dette er helt bevist. Det skal være en ældre model jeg skal gå og hygge med. Den skal bruges til lidt småture når vejret er allerbedst. MEN:
Den står uden plader, skal synes.
Den har fået lavet service, og skulle være klar til syn.
Den står rigtig pæn, og motoren spinder efter sine 77000km på klokken. Jeg har ikke set den LIVE endnu, men billeder og for fortalt om den af en flinke fyr.
Men nu til spørgsmålene:
Er der noget jeg lige umildbart kan tjekke på sådan en model. Noget der kan fortælle mig at man skal holde fingerne væk?
Og ang. omreg. Ved i hvordan det kommer til at ske?
Jeg vil jo gerne vente med syn og plader til varmen varmer DK. Kan man så overhovedet ejerskifte nu?

Håber i kan hjælpe mig lidt her smiley

VH Kim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX 600f ´90
  • #1   2. jan 2019 Du kan ikke omreg. cyklen med mindre den er synet inden for det sidste år.


  • #2   2. jan 2019 Havde valgt noget andet, har selv haft en i 90'erne og den kører mildest talt hamrende elendigt for sige det pænt. Den styrer som en skæv EU palle og er alt andet end retnings stabil. Teknikken er fra midt 80'erne hvor den sikkert var en vældig sag.
    Fra samme tid er der CBR 600 som sammenlignet nærmest er 30 år nyerere i køre egenskabet.


  • #3   2. jan 2019 Ok. Vil selvfølgelig tjekke sporing. Din må have været slået skæv.
    Dette er som sagt en bytte handel, så jeg kan ikke vælge anden model. Jeg kan hoppe fra eller tjekke om ikke den ville kunne stille mit kørselsbehov smiley
    Men vil gerne høre noget konkret der skal tjekkes.
    Nu ved jeg at den skal tjekkes for sporing????


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   2. jan 2019 Det Onkel Jan nok mener, er at det er en gammel pram, som i sin bedste alder, var middelmådig at køre på.
    Den hverken bremser eller styrer specielt fantastisk.

    Kig efter rust på forgaffelben. Det er et no go.
    Kig efter om den lader som den skal - dvs stabilt over 13,8-14 volt så snart du er over 2500 rpm.
    De er kendt for raslende knastkæde og en del olieforbrug, og karburator cykler generelt, har det bare trægt i de her bio ethanol tider. Kig efter revnede indsugnings gummier og gasrespons.
    Regn med at bagdæmperen skal skiftes eller serviceres - den er slatten og gammel.
    Kig efter om udstødning og forrør er rustne i bunden, så de bliver utætte lige om lidt. Det er de stort set altid, og de kan ikke skaffes mere i ordentlig stand, så der skal man være fiffig med svejseværket.

    Hvilken værdi er cyklen sat til for at den byttehandel giver mening?
    Alt over 10-12.000 er urealistisk...


  • #5   2. jan 2019 Tak for lidt gennem gang af motorcyklen.
    Jeg må ud og se på den. Så må jeg tage den derfra. smiley den står til 15000kr og der er skiftet en del på den.


  • #6   2. jan 2019 Jeg købte en GSXF 750 fra 2001 med 42000 km til 19000.. Just saying. smiley smiley Og den fejlede intet

  • #7   2. jan 2019 Var du glad for den hr. Carreno. smiley ????

  • #9   2. jan 2019 Har også hørt det med knasterne,havde en kami engang som fik andre knaster i !!

  • #10   2. jan 2019 Men omvendt,det jan jo også være din HAR fået nye knaster. Nu skal vi heller ikke gøre den dårligere end den er. Har selv haft sån en engang,jeg var sku glad for den. smiley

  • #11   2. jan 2019 I er sgu hård ved sådan en ældre dame ??????
    Vi ser hvad der sker fredag smiley


  • #13   2. jan 2019 De er gode til og brænde dæk af med. smiley
    Dengang jeg havde min røg der ca 2 dæk i måneden. Det var satme sjovt smiley


  • #14   2. jan 2019 Jeg var meget glad for den Kim.. Lidt tung og ikke den flotteste mc, men den tjente mig godt. Aldrig nogen problemer med den. Denne model har ikke problemer med knasten som den du har kigget på

  • #15   3. jan 2019 https://www.dba.dk/suzuki-gsx-600-f-ccm-599-hk/id-109293509/

    Har før handlet med HMC og de giver gerne en ok pris for din gamle cykel


  • #16   3. jan 2019 Nogen der ved hvad en ny knast operation koster på et værksted ? Bare hvis senariet udspilles
    Vh Kim


  • #17   3. jan 2019 Den Onkel Jan mener er at det er en skrækkelig motorcykel. Da den kom i 1987 kørte den som en pakke pølser, og det er der sidenhen ikke lavet om på.
    I 1991 gik jeg og drømte om en CBR 600 i pastel farver. Kiggede og kiggede og den lokale forhandler lokkede så med at der var Sukki 600F på vej, en slags relancering eller hvad man skal kalde det. Smarte så de ud i brochuren i metalblå med nye stafferinger osv.
    Købte en uden prøve den først, det skulle vise sig være en fejl.
    Det var et frygteligt læs lort at køre på, den var direkte ustabil og drejede og bremsede som var det en skæv EU palle der havde røget svampe.
    Begavede dem endda med et fuldt Laser system som kostede en hel lærlinge månedsløn, lige meget hjalp det blev træt af køre motorcykel !
    Ja har faktisk en billede fra 1991, min frisure er klippet væk ... men gummisko med hvide sokker, ruskindsvest og Rayban ala Topgun ... jow jow det var tider dengang.

    Solgte den året efter og købte en Nissan Patrol 3,3L .. og købte efter et par år en CBR600 F som kører som en 90'er maskine skal.


    profilbillede
Kommentér på:
Suzuki GSX 600f ´90

Annonce