Suzuki GSX 600f ´90 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er ved at bytte mig til sådan en ældre dame. Dette er helt bevist. Det skal være en ældre model jeg skal gå og hygge med. Den skal bruges til lidt småture når vejret er allerbedst. MEN:
Den står uden plader, skal synes.
Den har fået lavet service, og skulle være klar til syn.
Den står rigtig pæn, og motoren spinder efter sine 77000km på klokken. Jeg har ikke set den LIVE endnu, men billeder og for fortalt om den af en flinke fyr.
Men nu til spørgsmålene:
Er der noget jeg lige umildbart kan tjekke på sådan en model. Noget der kan fortælle mig at man skal holde fingerne væk?
Og ang. omreg. Ved i hvordan det kommer til at ske?
Jeg vil jo gerne vente med syn og plader til varmen varmer DK. Kan man så overhovedet ejerskifte nu?
Håber i kan hjælpe mig lidt her
VH Kim.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 133 Svar: 785
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
Fra samme tid er der CBR 600 som sammenlignet nærmest er 30 år nyerere i køre egenskabet.
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
Dette er som sagt en bytte handel, så jeg kan ikke vælge anden model. Jeg kan hoppe fra eller tjekke om ikke den ville kunne stille mit kørselsbehov
Men vil gerne høre noget konkret der skal tjekkes.
Nu ved jeg at den skal tjekkes for sporing????
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Den hverken bremser eller styrer specielt fantastisk.
Kig efter rust på forgaffelben. Det er et no go.
Kig efter om den lader som den skal - dvs stabilt over 13,8-14 volt så snart du er over 2500 rpm.
De er kendt for raslende knastkæde og en del olieforbrug, og karburator cykler generelt, har det bare trægt i de her bio ethanol tider. Kig efter revnede indsugnings gummier og gasrespons.
Regn med at bagdæmperen skal skiftes eller serviceres - den er slatten og gammel.
Kig efter om udstødning og forrør er rustne i bunden, så de bliver utætte lige om lidt. Det er de stort set altid, og de kan ikke skaffes mere i ordentlig stand, så der skal man være fiffig med svejseværket.
Hvilken værdi er cyklen sat til for at den byttehandel giver mening?
Alt over 10-12.000 er urealistisk...
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
Jeg må ud og se på den. Så må jeg tage den derfra. den står til 15000kr og der er skiftet en del på den.
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 323
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
Vi ser hvad der sker fredag
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
Dengang jeg havde min røg der ca 2 dæk i måneden. Det var satme sjovt
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 323
feb 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 74
Har før handlet med HMC og de giver gerne en ok pris for din gamle cykel
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
Vh Kim
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
I 1991 gik jeg og drømte om en CBR 600 i pastel farver. Kiggede og kiggede og den lokale forhandler lokkede så med at der var Sukki 600F på vej, en slags relancering eller hvad man skal kalde det. Smarte så de ud i brochuren i metalblå med nye stafferinger osv.
Købte en uden prøve den først, det skulle vise sig være en fejl.
Det var et frygteligt læs lort at køre på, den var direkte ustabil og drejede og bremsede som var det en skæv EU palle der havde røget svampe.
Begavede dem endda med et fuldt Laser system som kostede en hel lærlinge månedsløn, lige meget hjalp det blev træt af køre motorcykel !
Ja har faktisk en billede fra 1991, min frisure er klippet væk ... men gummisko med hvide sokker, ruskindsvest og Rayban ala Topgun ... jow jow det var tider dengang.
Solgte den året efter og købte en Nissan Patrol 3,3L .. og købte efter et par år en CBR600 F som kører som en 90'er maskine skal.
Suzuki GSX 600f ´90