{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af kædekit?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   13. jul 2007 Skil ikke mere ad end du kan samle - og husk at smøre den godt når du samler kæden med nitteleddet.

    Det er evt en god ide at lægge tingene på et bord i en lang række - og så tager du bare hele striben bagfra når du skal samle det igen.


  • #2   13. jul 2007 Sørg for at få tingene spændt ordenligt fast og få justeret baghjulet korrekt så det ikke køre skævt.
    Ellers er der vel ikke så meget i det... smiley


  • #3   13. jul 2007 Sajmon
    Nitteled... HMM! er det ikke bare et alm. samleled, eller skal der specialværktøj til? smiley

    J [Lyngby/Lolland] L
    Yes smiley

    Kan det forresten passe, at jeg skal have åbnet for en del af motoren, den del hvor koblingskablet går ned i for at komme til?
    Skal jeg have tappet olien af først så?


  • #4   13. jul 2007 Det lille dæksel skal af for at komme ind til tandhjulet & der er ikke olie i.

  • #5   14. jul 2007 steen J
    Ok, godt nok...

    Michael (Grindsted) P
    Ok, tak smiley

    Hekto (Ballogna) B
    Hmm, bestilte det, der nu var til min gennem mc-nøglen, har du nogen ide om hvad det så er?
    Kan jeg evt. få forhandleren til at nitte den sammen for mig så jeg selv kan montere den?


  • #6   15. jul 2007 Michael (Grindsted) P
    Er det virkelig nødvendigt at afmontere bagsvinger for at få en samlet kæde på?
    Da den hoppede af for mig fordi jeg ikke havde fået den spændt, kunne jeg bare løsne baghjulet og relativt nemt "køre" den på igen?


  • #7   15. jul 2007 Michael (Grindsted) P
    Ja, ved godt den går forbi, men gør det, at det er nødvendigt at afmontere den for at få kæden på?
    Som sagt, det lykkedes bare at skrue baghjulet tilbage og så køre den på med den gamle, men bliver måske umuligt med ny kæde og nye tandhjul?
    Men ok - SÅ frygteligt stort et arbejde er det vel ikke med bagsvingeren hvis jeg klodser centralstøtten op, så baghjulet ikke hviler?


  • #8   15. jul 2007 Michael (Grindsted) P
    Ok, men det kan så ikke løses hvis den er helt samlet?
    Den nuværende kæde er så vidt jeg kan se, ikke med samleled...
    Mht. retning af låseclips, den er jeg helt med på fra mine motocross-dage smiley


Kommentér på:
Skift af kædekit?

Annonce