{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

25mm ventilbrikker hvor købes de? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kender et godt/billigt sted at købe 25mm ventilbrikker (Skal bruges til en Yamaha vmax).

Det har kun lykkedes mig at finde dem med lidt skæve mål her. Men det er lidt besværligt fra usa.
https://shop.rrcperformanceengines.com/product-p/shim-xxx.htm

Har fået renoveret ventilsæderne i topstykket, og derfor skal der bruges nye som har følgende tykkelse 230, 235, 240, 245, 250, 255, 258, 268, 272, 275, 278


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  25mm ventilbrikker hvor købes de?
  • #1   2. feb 2019 Dem har jeg masser af, men 258-268-272- & 278 er nogle som fabrikken sætter i nye maskiner og kan ikke købes. Jeg har muligvis nogle af dem. Du kan skrive en PM hvis det er noget. smiley

  • #3   3. feb 2019 1# Ja det er ikke nemt at finde dem med skæve mål, og jeg kunne også godt bruge nogle af de lave numre med skæve mål, men det ser ikke ud til de laver det. Så jeg tænker måske at slibe en 240 ned så den kan blive 238 på et stykke sandpapir, eller få dem planslebet.
    Jeg skriver lige en pb til dig smiley

    2# Det gør jeg helt sikkert ikke smiley Men jeg må prøve mig frem da det er første gang det skal prøves smiley

    Jeg tænker at justere dem til den løse side, men stadigvæk inden for de rigtige værdier, for syntes at have læst at både ind og ud ventiler bliver strammere med tiden i en vmax...


  • #5   3. feb 2019 Læste et sted at man godt kunne slibe den ned fra feks. 240 til 238 ved at ligge sandpapir på granitplan, og så slibe den.
    Det kan godt være jeg er naiv, og det ikke kan lade sig gøre, men det er da et forsøg værd smiley


  • #6   5. feb 2019 prøv at giv special et ring: http://www.specialmc.dk/
    de er yamaha forhandler i aalborg og har haft et rigtig godt værksted i mange år - jeg har byttet "brugte" shims med dem på de modeller hvor det er "shims under bucket" så dem har de til at ligge - også på skæve fabriksmål - ligeledes kunne de have nogle til at ligge der er ok selvom de er brugte - hellere det end at slibe på dem selv.


  • #8   6. feb 2019 #6, min bruger shims over bucket. Men det kunne selvfølgelig også være at de havde dem.
    Men jeg har sat "#1 Karsten" på sagen, og får ham til at planslibe dem med skæve mål smiley

    Så jeg tror det kommer til at ende rigtig godt smiley


Kommentér på:
25mm ventilbrikker hvor købes de?

Annonce