BlackBird stator problem eller? BlackBird stator problem eller?
Hej BlackBird ejere
Jeg har været hos en kammersjuk og hjælpe ham med hans BlackBird som ikke ville lade. Jeg konstaterede i første omgang at det måtte være ensretteren som var fejlen, ved at måle for lav spænding på bat (under 11,9 volt) ved tomgang og ved ca 4 – 5000 omdr. og målte over statoren at modstaden var lav som iht. instrukions bogen mellem 0,1 – 1 ohm. Så han købte en ny ensretter og vi skulle så montere og teste den i går, men ak. samme resultat, for av spænding( under 11,9 volt). Jeg målte da spændingen (AC) over statoren, og her var problemet. Pisset sendte kun 6 volt AC af sted ved 5000 omdr, og der skal noget af et mirakel til at få det lavet om til 14volt DC. Jeg kunne have sparket mig selv over knæet fordi jeg tænkte på at jeg ville ha målt det første gang, men efter som at modstanden var jo som den skulle være , meget lille. Så ka jeg lære det, pis osse
Da jeg så kigger på nettet, kan jeg fornemme at der et generelt problem med statoren. Er der nogen af jer som har fået skiftet den. Og i så fald, er det til et andet mærke eller type?
Mvh
Klaus
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Har Schnabel også statore til BB, eller vikler han dem ?
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Hvordan går det med den ny indkøbte 900 SI?
BlackBird stator problem eller?