Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt dæk/slange
  • #1   16. feb 2019 Hvis budgettet er småt og dækket ellers har rigeligt (jævnt slidt) dækmønster og ikke er for gammelt, kunne du jo blot skifte slangen, genmontere dækket omhuggeligt og afbalancere hjulet. Og så køre en 80-100-km lang tur, så dækket bliver ordentlig varmt og får chance for at rette sig smiley

Men hopperiet kan også skyldes andet, fx slør i lejer i for- og baggaffel, fastgroede bolte i forgaflens anti-dive-mekanisme m.fl.

• #2   16. feb 2019 Jeg tror ikke på at slangen kan gøre noget som helst ved et dæk der er trykket fladt, uanset om det er en ny eller ej. Hvis den teori skulle efterprøves ville det være det samme at trykke dækket løs og dreje det rundt på fælgen, så bulen i slangen (hvis der er nogen) vil komme til at være et andet sted.

Og er du sikker på der er slange i?

• #3   16. feb 2019 Ja der må være slange i da det er egerfælge

• #4   16. feb 2019 Den hoppede ikke da den kom i vinterhi og der er rigeligt mønster og ingen revner, der er heller ikke tabt vægtklodser så det er jo træls hvis der skal nyt dæk på. Men den taber luft så der skal ny slange i.

• #5   16. feb 2019 Det kan jeg godt forstå.... 3 år i træk har jeg også måttet sætte nyt batteri på min CX500 hvert forår, fordi jeg ikke lige huskede at tage mine forholdsregler.

Men som #1 foreslår, så kan du rulle en lang tur.

Hvor meget luft taber den? det kan jo være det er ventilen der er utæt, det tjekker du ved at hælde sprinklervæske ned til ventilen imens der er luft i, hvis det skummer/bobler så er det bare ny ventil.

Vedr. hopperiet tror jeg ikke på at det hjælper en flyvende fis at smide ny slange i, slangen er af 1mm gummi, dækket er meget tykkere og med tråde i.

https://www.mctc.dk/godt-at-vide/teknik-og-vedligeholdelse/affjedring-daek-og-bremser/alt-om-daek/daekkonstruktioner/

• #6   16. feb 2019 Sigh, en ny slange er da helt relevant, hvis hjulet taber luft, forudsat at ventilen er tæt, ja. Og ingen større udgift, hvis vor brave ven alligevel vil prøve at rette dækkets sæde på fælgen, nu det har stået fladt en periode...

• #7   17. feb 2019 Se nu bare og køb et nyt dæk og slange....
    istedet for det pjat med af dækket skal køres til igen,,,

• #9   17. feb 2019 Jeg er kommet til at tænke på at måske er dækket ikke trykket ud til fælgkanten, der hvor det har været trykket fladt

• #10   17. feb 2019 Netop, Max, deraf mit forslag om at af- og genmontere dækket smiley

• #11   18. feb 2019 Hej alle. Lige en Update. Nu har jeg pillet forhjulet af og der sidder tydeligvis ikke en slange i. Da jeg ville skrue møtrikken der holder ventilen af drejede ventilen med rundt. Så beslutningen er taget, nyt dæk.
    Takker mange gange for hjælp.

• #12   18. feb 2019 Lige et tillægsspørgsmål. hvordan kan et egerfælge holde luft uden slange? I min verden vil luften pisse ud ved egerene.

• #13   18. feb 2019 Der er dobbelt bund i fælgen.

• #14   19. feb 2019 Eller du forsegler den enkeltbundede fælg indvendigt med fx 3M Sealing Tape som en GB500-fælle har gjort med succes og beskrevet her:

https://advrider.com/f/threads/honda-gb500-thread.1170221/page-2#post-30249318

Kommentér på:
Nyt dæk/slange

Annonce