{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri
  • #1   27. feb 2019 Den lader da ellers nok, er batteriet i orden?

    Ellers aflader cyklen vel, når den står stille? Prøv at afmontere kabelpolskoen på pluspolen, sæt dit voltmeter mellem pluspol og polskoen og sæt tænding på. Viser meteret mere end nogle få tiendedele volt, når alt ellers er slukket, så er der en overgang. Med et passende meter kan du også måle afladningen i ampere, men det kræver et meter, der kan tåle mere strøm end de fleste multimetere til hobbybrug smiley

    Med dit meter kan du jo også måle modstand etc i stator og regulatoren som det nu er angivet i din service manual.


  • #2   27. feb 2019 ok tog et nyt tjek ved 2000 omd lader den 12 v ? er det stator eller regulator. skal siges den har stået stille i 2 år under en presening uden for. kan man rense stator og regulator ?

  • #3   27. feb 2019 Stator er nok ikke så kræsen, på de tidlige VF'ere er der faktisk altid lidt olie i bunden af generatorhuset. Men ledningsforbindelserne skal nu være rene og ellers i orden.

    Mål nu afladningen i slukket stilstand som anvist. Er der stor spændingsforskel kan du gå længere ud i ledningsnettet og måle spændingsfald i samling for samling, indtil du finder synderen. Strømmen må jo i så fald rende til stel et sted...

    Find derefter de relevante måleværdier frem i service manualen og mål stator og regulator, og hvad Honda ellers giver måledata for. Har du den ikke, så se evt. i linket herunder, om du kan finde en fra en CB750 tæt nok på din egen. Ellers er den til at bestille hos fx Repairmanuals og Helm Inc. m.fl.

    https://www.manualslib.com/brand/honda/motorcycle.html


  • #4   28. feb 2019 hej der er ingen afladning det gik jeg igennem i går aftes. lavede et nyt tjek af lader ved 2000-3000 omd lader den kun 12 v så er det rotor eller stator og hvordan tjekker jeg det ?

  • #6   28. feb 2019 Lugter lidt af en defekt ensretter.

  • #7   28. feb 2019 På de modeller kan det være rotoren også, den er bygget op ligesom på en bil, med en roterende elektromagnet, den kan være afbrudt eller kortsluttet. Der er også nogle kul der kan være slidte. Og så kan det selvfølgelig også være ensretteren.

  • #9   28. feb 2019 @Hans Henrik, *TROLL* – se #1 og #3, du får mig ikke til at skrive det en gang mere smiley

    En tørstig kamel kan man trække til brønden, men ...


  • #10   28. feb 2019 #9 ignorer ham, han er bare en nedladende gammel idiot, der ikke gider hjælpe nogen, kun nedgøre andre for det er den sidste lille glæde han har i sit liv smiley

  • #12   1. mar 2019 Du kan kontrollere rotoren ved at tage dækslet til den af, og måle om der er gennemgang i de to baner kullene kører på, og så kontrollerer du om kullene ikke er så slidte, at de ikke længere kan nå rotoren. Der skal være gennemgang i rotoren, ikke kortslutning, så vidt jeg husker 6-12 ohm. Statoren kan du også måle gennemgang i de tre spoler, så vidt jeg husker omkring 1-4 ohm mellem alle tre faser.

  • #13   1. mar 2019 Tak for jeres svar smiley
    rotor viste 0 ved 200 ohm måler stator i dag
    fint nogle gider hjælpe sådan er jeg selv hvis jeg kan smiley


  • #14   1. mar 2019 #13 det tyder desværre på din rotor er kortsluttet, hvis dit meter har en lavere modstandsindstilling, så prøv at måle den igen, den må IKKE være 0 ohm. Hvis den er, så er det, så skal rotoren skiftes, og desværre også regulatoren. Man kan lave trylleri med regulatoren, hvis ensretteren stadig virker, så kan man montere en piggyback-regulator.

  • #17   1. mar 2019 #16 det er sikkert mig der husker forkert, det er lææænge siden jeg har rodet med det. Og hvor er det skønt at du rent faktisk bidrager med noget, føles det ikke også bedre end bare at være nedladende og bedrevidende?

  • #18   1. mar 2019 Rotor modstandsværdier svinger fra manual til manual. Sikkert fordi værdien afhænger af temperaturen. De værdier jeg har kunnet læse mig til, svinger fra 4,3 til 7,2 ohm. Og at alt under 2 er NFG ( No Fucking Good ). Så hvis du aflæser 0, ja så hedder det beklageligvis NFG.

Kommentér på:
batteri

Annonce