743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kobling glider GSXR400 Kobling glider GSXR400

Jeg har hentet en GSXR400 for leden for at have en cykel at "øve" mig lidt på i reprration og div. uden at bekymre mig så meget for om jeg laver nogle dummefejl.

"heldigvis" er min kobling begyndt at glide en smule ved hård accelration, og jeg tænker det er en god mulighed for at lære om koblingen.

Jeg forstår hvordan en kobling virker/ser ud.
Jeg er dog i tvivl om hvor jeg bør begynde at kigge først.

Derudover har jeg svært ved at finde koblingsplader til min cykel.

Er der nogle der har lidt input?

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling glider GSXR400
  • #1   4. mar 2019 https://www.wemoto.com/ her finder du plader.

• #2   4. mar 2019 Peter, nu ved jeg på GSXR at der er noget med bagerste skive er lidt "speciel".
    Fungere det også fint selvom det ikke er org skiver?

• #3   4. mar 2019 Fedteriet skyldes oftest slidte plader, svage fjedre eller forkert olietype, typisk olie med friktionsnedættende additiver, som ikke passer til vådkobling. Så skaf en værkstedshåndbog og værktøj til at skille koblingen ad og gå frisk til den smiley

Husk tippet om at bruge de rigtige plader.

Er plader og fjedre ok, så mistanken ligger på olien som årsag, må du skylle motoren godt igennem med noget tynd renseolie, inden du hælder den rigtige olie på. Tørn blot motoren langsomt med starteren. Efter at have skiftet pladerne vel at mærke, for du kan ikke rense olien ordentligt ud af korkbelægningerne på pladerme smiley

• #4   4. mar 2019 Husk hvis du skifter plader skal du se metal pladerne efter for mærker og "bumser" varme pletter, og de nye plader skal ligge i blød i noget motorolie før montering

• #5   4. mar 2019 Vaseline imellem pladerne får den også nemt til at glide.

Ooooog vi siger tak til Niels (finder selv ud).

Kommentér på:
Kobling glider GSXR400

Annonce