{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
426 visninger | Oprettet:

Høj tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være færdig med at få en ældre CB900F Bol d'or op og køre ordentligt. Jeg er nu stødt ind i en udfordring jeg gerne vil have lidt input til.

Fra kold starter og kører den egentligt fint i tomgang (den skal lige hjælpes lidt på gassen de første 3-5 min), men når den er kørt varm efter 10-15 min på vejen før den en meget høj tomgang (omkring 3.000rpm).

Hvis det var falsk luft, ville jeg forvente at den ville falde hvis man tvang omdrejninger ned (ved at slippe koblingen eller lignende), men så snart koblingen trækkes igen kører den op i omdrejninger.

Jeg kan selvfølgeligt justere den ned på tomgangsskruen til 1.200-1.500 omdrejninger og så kører den også stabilt, men er helt umulig at holde i gang når den er kold.

Jeg har pt afmonteret kaburatorerne (og den er tidligere blevet renset godt igennem, inklusiv alle dyser) da jeg havde mistanke om at det måske kunne være choker kredsløbet der drillende, men det ser ud til at køre som det skal.

Er der nogen der har nogen gode bud på hvad jeg skal kigge nærmere på?




Kommentarer på:  Høj tomgang
  • #1   15. mar Prøvede du at sprøjte dieselstart på indsugningsgummierne, mens motoren var kold og kørte normalt i tomgang? Stiger omdrejningerne, er gummierne utætte.

  • #2   15. mar Der er ikke utætheder mellem carb. og motor, men der kan være lidt fra luftfilterboks til karb. Normalt plejer man her at kunne tvinge omdrejningerne ned hvorefter de bliver der - I dette tilfælde er det næsten som om der er nogen der holder gas på.

  • Magoo M
    Magoo M Tilmeldt:
    jan 2019

    Svar: 31
    #3   15. mar har du sync'et karburatorene? det skriver du ikke noget om at det er udført? smiley

  • #4   15. mar Min gamle kawasaki gjorde det samme. Efter karb rens og synkro blev det dog en smule bedre, men aldrig helt godt. Jeg prøvede mange forskellige ting, men endte bare med at justere lidt på tomgangsskruen.

  • #5   15. mar Jeg har haft en 750 Bol D'Or. Den var også drilsk når den var kold. Lidt som om chokeren ikke hævede omdrejningerne ordentligt. Jeg fik aldrig set på, om det var noget der kunne gøres noget ved, jeg levede bare med det. smiley

  • #6   15. mar Jeg får karburatorerne synkroniseret (de står ikke helt ved siden af) så snart de kommer på igen. Jeg ved godt at dette kunne give nogle mærkelige symptomer, men stabil (meget) høj tomgang?

    @Andreas: Der var egentligt også min mistanke - men jeg kan ikke helt lure hvordan chokersystemet fungerer, ud over der lukkes for luften så blandingen bliver federe.


  • Magoo M
    Magoo M Tilmeldt:
    jan 2019

    Svar: 31
    #7   15. mar Tjek også svømmer niveauet. for højt niveau i svømmerhuset kan give "flooding" og giver chokerlignende tilstande. dvs konstant "½ choker" virkning selvom den mekaniske choker er slået fra.

  • #8   15. mar Prøver en gang til, undskyld et. dublet:
    Hm, for meget benzin ved lukket spjæld burde kvæle motoren IMHO. -- med mindre blandingen i forvejen er for mager...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 240 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 19.003
    #9   15. mar Synkronisering er første indfald. Lad være med at prøve at justere noget som helst andet før de står LIGE i skabet.

  • #10   15. mar @Sajmon: Will do.

    Tjekker også lige svømmerhøjden nu jeg alligevel har karburatoren ude på bordet.


Kommentér på:
Høj tomgang