{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

NY MOTORCYKEL. {{forumTopicSubject}}

Hej venner ! smiley

Hvis man skal købe sin første motorcykel, er der så nogen forholdsregler omkring hvordan Motorcyklen skal køres osv. er helt ny ang hvad en ny motorcykel indebære og har ingen anelse om hvordan og hvorledes. Har kigger på en cafe racer/ naked bike.

håber i gamle/nye BIKERE kan hjælpe mig

MVH Persson.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NY MOTORCYKEL.
  • #1   24. mar 2019 Så skal du se efter en Kawasaki z750 fra 2011 smiley Fantastisk mc

  • #2   24. mar 2019 du skal ud og prøve at køre på lidt forskellige før du køber …

  • #3   24. mar 2019 Det er en kende svært at komme med et godt bud, når du har udeladt enhver tænkelig oplysning, der kunne have relevans.

    Så synes jeg du skal købe en motorcykel.


  • #4   24. mar 2019 Helt ny og ikke kørt før, så kan det kun blive en MT-07. Min begrundelse, letkørt, Gó lyd, rimelig pris og hvis du syntes at den er dyr så får du næsten det samme når du sælger og en mc uden egentlige skavanker, måske lidt blød affjedring men som nybegynder, vil du kunne nyde den i lang tid.

  • #5   24. mar 2019 hvis du har A kort så kan en Yamaha R1 klart anbefales, dog modellen fra 2002 og opefter med indsprøjtning

  • #7   24. mar 2019 #3 ja ofc. smiley Nej, det jeg mener er om det er noget jeg skal være opmærksom på ved køb af en helt fabriks ny motorcykel, så som, om den skal køres til eller om den er lige til at tæskes igennem med max gas. om der evt er nogen som har nogle råd til hvordan cyklen skal behandles fra ny af smiley

  • #8   25. mar 2019 Da jeg købte min Inazuma gw250F sprit ny i Århus for ca. 3 år siden, viste jeg fra min anden Inazuma at brugermanualen anbefaler et X antal km kørt ved lav hastighed inden man giver bundgas, men da jeg skulle hele vejen hjem til Odense blev den altså smidt på motorvejen med bundgas lige et par minutter efter at jeg havde købt den.
    Den har ikke taget skade af det og har siden været rundt omkring i DK samt helt i Østrig og tilbage igen uden problemer.


  • #9   25. mar 2019 Forhandleren og cyklens instruktionsbog kan fortælle dig alt hvad du har behov for.

  • #11   25. mar 2019 #10. er ikke helt med, har jeg forstået det korrekt ? at de mc'er du har købt fra nye af og overholdt manualen, ikke har brugt noget olie ? eller har jeg forstået det forkert

  • #12   25. mar 2019 Gør som du selv har lyst til.
    Manualen siger sikkert du skal køre friskt og ikke lade den sejtrække, og der vil også være et max antal omdr der ikke må overskrides. Hvorfor de skriver det sådan ved jeg ikke. muligvis for at du ikke skal slå dig selv ihjel under indkøringen.

    Den korrekte metode er ikke interessant for nogen her inde.


  • #13   25. mar 2019 #12. nå Allan, det er jeg da ked af at høre, så må jeg vel være en meget uinteressant person. Men mange tak for dit svar, går også efter ikke at dø inde for de næste par år

  • #14   25. mar 2019 En moderne forbrændingsmotor er vel i dag så "velfungerende" allerede når man får den i hånden, at - og ret mig gerne, hvis jeg tager fejl - at det med at køre til er mere eller mindre overflødigt. Du kan give den tæv, når den forlader fabrikken. Men det er sikkert fra fabrikantens side skrevet som "better safe than sorry".

    Det med at køre til fandtes vist primært da Yamaha 4-gears var på toppen, og et nyt tunsæt skulle køres til smiley


  • #15   25. mar 2019 Han konstaterer hans MCer IKKE har brugt olie, men ikke at det er indkøringen der har noget med det at gøre.
    Han kan ikke sandsynliggøre at det er derfor de ikke brugte olie.


  • #16   25. mar 2019 #14. okay det må jeg lige skrive mig bag øret tak Søren !


  • #17   25. mar 2019 Ingen synes du er uinteressant, slet ikke.

  • #18   25. mar 2019 #15. tak Allan. det gav mening for mig smiley


  • #19   25. mar 2019 Og husk, en på nul år må ikke indkøre en MC smiley

  • #20   25. mar 2019 Nej det er lige tidligt nok smiley

  • #21   26. mar 2019 Hvis vi snakker om hvad man skal/ikke skal gøre ved en helt ny mc motor så går denne video igennem det rimelig ok.
    https://youtu.be/xpoglovyy_8


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #22   26. mar 2019 Og der er lige så mange videoer der siger det modsatte....the workshop har for eksempel pillet ovenstående video ned godt og grundigt....
    Utroligt så mange der mener at de er klogere end de ingeniører der har bygget motorerne og tilskriver tilkørings anbefalinger alle mulige bizarre motiver fra producenters side.
    Gør som du vil, personligt vil jeg altid følge indkøringsanbefalingerne da det er en cykel jeg har købt for mine egne penge....


  • #23   26. mar 2019 #22 nu ved jeg ikke om det er min video du snakker om og i så fald om du har set den. Grunden til at jeg nævner den er at de i den laver en break in på 2 forskellige måder og kigger på hvad det har gjort ved motoren. Så det har reelt ikke rigtigt noget med hvad de mener men hvad man kan se og måle på resultatet.

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #24   26. mar 2019 https://youtu.be/nVwacnQmkOM

    Prøv at se den her video der direkte kommenterer på den som motorcyclist garage har lagt op. Der er mange holdninger derude til det spørgsmål og om man kan konkludere noget udfra den test.


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #25   26. mar 2019 Sorry det var opfølgningsvideon den rigtige er her: https://youtu.be/LiNsEsU8pGs

  • #26   26. mar 2019 Christian W
    Hvad er du af profession?


  • #27   26. mar 2019 Hvad er konklusionen af disse videoer så?

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #28   27. mar 2019 @Allan
    Min profession er sådan set ganske uinteressant om jeg er lagkagebager, konge af internet meninger eller perlegrusmekaniker er i denne sammenhæng ganske og aldeles underordnet. Det eneste i denne sammenhæng der kunne gøre min mening mere interessant er hvis jeg var ingeniører der arbejdede med udvikling af MC motorer. Det er jeg ikke kan jeg afsløre.

    Konklusionen er at du må drage din egen konklusion. MC garage har lavet en video hvor at de tester to motorcykel motorer med soft break in vs hard break in og mener at de kan konkludere noget af det. Den video jeg derefter postede er en gut (jeg har fulgt længe som i min optik virker kompetent, igen subjektivt) der anfægter at det er bullshit. Under alle omstændigheder ved jeg nok til at vide at to(2) motorer aldrig vil kunne udgøre noget seriøst empirisk grundlag at konkludere noget på.

    Hvad er rigtigt? udover disse to eksempler vil du kunne finde tonsvis af videoer og forum indlæg ude på nettet der tager det ene eller andet synspunkt.
    Jeg vælger at tro på den argumentation der er understøttet af de ingeniører der har udviklet motoren på fabrikken. Jeg mangler simpelthen overbevisende argumentation for at de skulle have nogen interesse i at vildlede deres kunder.

    Hvad du vælger at tro på (og udsætte dine fremtidige MC'er for) er helt op til dig smiley


  • #29   27. mar 2019 Enig!
    Var bare interesseret i om du var murer eller maskinarbejder eller mekaniker osv.

    Alle har ret til at gøre med deres mc hvad de vil, men hvorfor ikke få de fleste hk ud af det, gratis?
    Eller køre den ind efter manualen, og så købe anden potte og PC5,og betale 20.000 for at få de hk den kunne have haft fra start af?


Kommentér på:
NY MOTORCYKEL.

Annonce