1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Benzinforbrug på RF600R(r) Benzinforbrug på RF600R(r)

ey RF'ere..

Hvad kører i af km/l på jeres sukier?
Jeg har lige skiftet termostaten om til en fra en Honda CBR600F som jeg fik at vide ville hjælpe på drift-temperaturen i DK.
Det passer også - nu kommer pinden næsten 25% ved drifttemperatur - stadig ret lavt synes jeg.
Mit "problem" er bare at jeg stadig "kun" kører 10-12km/l.

Hvad kan årsagen til dette vanvittigt lave forbrug være?
Det eneste som er lavet ved cyklen er at der er sat en carbon-potte på - og så dysset ind efter den.

Håber nogen kan komme med nogen gode idéer / råd til evt. fejlsøgning.
Kan ikke en gang køre 200km på en tank.. er ikke fedt..
FUEL lampen lyser når jeg har kørt ca. 130km...

Synes min cykel er lækker.. og er glad for den.. men forbruget er lidt vildt synes jeg - specielt når jeg hører om folk med samme cykel som kører 18-20km/l


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinforbrug på RF600R(r)
  • #1   30. jul 2007 min RF 600.
    kører med ved blandet kørsel og KN filter samt anden udstødning 17.5 - 21 km/l


  • #2   30. jul 2007 ved selvfølgelig ikke hvad det er der gør det.


  • #3   30. jul 2007 Det er lige præcist det.. du kører 10km/l LÆNGERE end min.. det er da en forskel der har lidt at sige..
    Jeg kører godt nok lidt friskt på den.. men 10km/l - det er da en vanvittig forskel - nogen som har nogen gode idéer/forslag til forbedring?


  • #4   30. jul 2007 hvis der er jetlit i, så kører dne ikke mere end max 10km pr litre!

    Af med det og original kit i!



    Det kan også være slidte strålerør. Tjek evt dem



  • #5   30. jul 2007 Min gamle RF'er gik heller ikke mere end 10-12 km/l ved lidt frisk kørsel. Og har en kammerat med en RF der gør nøjeagtig det samme. Så tror at det er en 'børnesygdom' eller hvad man skal kalde det.

    Forslag til forbedring på din må vel være at se om syncro og dysning af karbs er som det skal være, måske et sæt nye tændrør, og tjek evt. for slidt kædekit og dæk.


  • #7   30. jul 2007 Der er lige moneret nyt kædekit i starten af denne sæson.
    Dæk har gået ca. 1500km - så er "næsten" nye..

    Tændrør er planen at få skiftet - da den jo har kørt med meget fed blanding før skift af termostat..

    Det med luftfilter havde jeg ikke tænkt over - lyder vildt du har fået sådan en forøgelse - altså positivt mht. til benzinforbrug.. det må jeg prøve..

    Hvilket filter kører du med? Skal jeg bare finde det første og bedste fra mcbogen? Eller hvad..


  • #8   30. jul 2007 min går mellen 10 og 16km på literen alt efter hvor meget håndtag den får. Så det vil sige, som regel kun 10 på literen smiley

  • #9   30. jul 2007 igen, tjek strålerør. De er tit skyld i øget benzin forbrug!

    Er det original nåle der sidder i?


  • #10   30. jul 2007 strålerør.. jeg ved faktisk ikke om det er org. nåle.. var tidligere ejere der havde den på værksted hvor de omdyssede..
    Hvordan tjekker jeg strålerør - er det noget som man selv kan klare?


  • #11   30. jul 2007 Altså... min RF'er går ca, 13-15km/l

    :S

    /mvh


  • #12   30. jul 2007 Som Sebastian skriver skyldes problemer sikkert slidte strålerør

    Iflg. MR Dyno er disse ofte slidte, når en RF 600 har gået omkring 20.000 km (også ved originale nåle)

    Hvis den trækker dårligt ved lave omdrejninger er det endnu et symptom

    Et jet-kit øger dog slitagen på strålerørene.

    Min går 14,5 km/l literen ved blandet kørsel - Er blevet testet på rullefelt, hvor blandingen var lidt for fed ....


  • #13   30. jul 2007 well.. har et problem med den når jeg gasser ned for at dreje til højre eller venstre i kryds f.eks. - så "hoster" den lidt før den tager omdrejninger igen.. kan det være strålerør?
    Jeg håber på at det aftager lidt når jeg får friske tændrør i.. men.. Hvis nu det er strålerør - er det så noget man selv kan skifte, eller kræver det noget specialværktøj af en art?


  • #14   30. jul 2007 dine tændrør vil ikke hjæpe på problemet

    Den får for fed blanding! Det er helt sikkert!

    Det er med stor sandsynlig de strålerør du skal skifte!


  • #15   30. jul 2007 OK.. men for 3. gang (ikke for at være spydig ;o)

    Er de strålerør noget jeg selv kan skifte? Præcist hvor findes de? I kaburatoren går jeg ud fra.. men hvor - og kan jeg selv skifte?


  • #16   30. jul 2007 ohh smiley

    Strålerøret er det lille rør som nålen går igennem smiley Kan du nemt selv skifte


  • #17   30. jul 2007 Min går 15,5 ved blandet kørsel, og 18-19 km/l ved motorvejskørsel ~140-150 km/t!

    Jeg har samme problem med temperaturen som dig. Men RF-modellen har også en extem stor køler, cyklens størrelse taget i betragtning!


  • #18   30. jul 2007 Jesper J - til dig kan jeg sige at en Honda CBR600F termostat passer lige i - og hjælper på det problem..
    Jeg gav lige under 500kr for en org. Honda stump..


  • #19   30. jul 2007 Sebastian:
    Servicemanual til RF600R er her:
    (link fjernet)

    Kan du evt. give mig sidetal / part nummer på det strålerør derfra?
    Så jeg ikke er i tvivl overhovedet?


  • #20   30. jul 2007 Hvilken årgang CBR skal man have termostaten fra?

  • #21   30. jul 2007 nummer 18 vil jeg mene, men er sq svært at se!!!
    Så er ej sikker!



  • #22   30. jul 2007 Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det side: 4-6 del nr 10 ?

    Det syntes jeg det ligner, men lad lige Sebastian afgøre det smiley

    Jannik...


  • #23   30. jul 2007 Henrik: Det er en Honda CBR600F fra samme organg som din Rf'er - sådan fik jeg det selv forklaret.. Min er fra 94 så bestilte fra en Honda CBR600F 1994 - den passer og fungerer.. så ser ud til at virke ok ;o)

    Jannik: Nummer 10 hedder "Needle Jet" - lyder rigtigt nok, ligner også en cylinder som nålen går i - er vel det jeg skal bruge.. eller hvad.. ?

    Sebastian: Nummer 18? - hvad side? :o) Er ikke lige helt med på hvad du mener med nummer 18..


  • #24   30. jul 2007 Jeg fik termostaten skiftet på garantien kort efter jeg havde købt den. Det hjalp noget.
    Den kommer da over det blå, men ikke meget over =)


  • #25   30. jul 2007 min kommer heller ikke meget over.. men højere end før da ;o)

Kommentér på:
Benzinforbrug på RF600R(r)

Annonce