1.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Svært ved at starte!? Svært ved at starte!?

Den sidste uge har min, ellers så dejlige motorcykel, haft svært ved at starte? Jeg trykker på starterknappen, samtidigt med den får lidt choker og rulle. Motoren kører rundt men uden reaktion (ca. 10 sek), venter et øjeblik og prøver igen, og så tredje gang plejer den at springe igang.

Nogen der kan nogle sandsynlige forklaringer?

PS. Tre ting der undrer mig ved duc'en:

1) Hvorfor skal man selv holde chokerkablet? Ellers suger det sig selv ind? Er det normalt?

2) Den svinger meget i tomgang fra kold til varm. Når den er kold skal den holdes i gang på gassen (eller chokeren) og når den er varm står tomgangen næsten for højt!? Sådan var det godt nok også på min Yamaha 4-gears i gamle dage, men gælder det også for duc'en? Måske bare køreren der er noget galt med smiley

3) Når jeg trykker på starter knappen går der lige et par sekunder inden den trækker motoren rundt. Det er ligesom den lige skal samle kræfter. Og sælger oplyser batteriet er nyt, samt har aldrig løbet tør for strøm. Den lyder bare som om starteren er alt for lille til motoren!?

Hilsen spørge-jørgen aka. Kasper

Takker smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svært ved at starte!?
  • #2   31. jul 2007 Tak for svarene, men jep J skal vi lige tag den én gang til...

1) Lad batteriet op
    2) Mål det imens jeg trykker på starteren
    3) Aflæs spænding (hvad skal jeg forvente før og efter?)

Alternativ plan
    Startkabler på og se om det giver en forskel

Godt sted af købe batterilader/start?

Tak igen

• #4   2. aug 2007 UPDATE!

Købte et nyt YUASA batteri og en lader. Gav det et par timer i laderen og med på det. Starteren reagerer helt anderledes og motoren springer hurtigt igang. Lækkert!? Umiddelbart er der ikke noget at bemærke på det gamle batteri, så kan godt være lidt bekymret for den over- eller underlader. Håber bare det gamle batteri er faldet sammen, men tjekker spænding på det nye batteri om et par dage. Det var ellers en rigtig god ide med at måle direkte på systemet imens motoren køre, så må jeg jo kunne konstatere om batteriet får korrekt strøm.

Alt i alt; Vi er oppe og kører igen smiley Tak for hjælpe!

• #5   2. aug 2007 Hov!? Kan se jeg slet ikke har fortalt hele historien... Dagen efter jeg havde startet den her tråd, skulle jeg køre på arbejde. Og så var batteriet fladt!? Den ville fandme ikke ud og køre!?
    Men med udsigt til sol i weekenden var der ikke et minut at spilde, så derfor hurtig handel på batteri og lader smiley

Kommentér på:
Svært ved at starte!?

Annonce