Svært ved at starte!? Svært ved at starte!?
Den sidste uge har min, ellers så dejlige motorcykel, haft svært ved at starte? Jeg trykker på starterknappen, samtidigt med den får lidt choker og rulle. Motoren kører rundt men uden reaktion (ca. 10 sek), venter et øjeblik og prøver igen, og så tredje gang plejer den at springe igang.
Nogen der kan nogle sandsynlige forklaringer?
PS. Tre ting der undrer mig ved duc'en:
1) Hvorfor skal man selv holde chokerkablet? Ellers suger det sig selv ind? Er det normalt?
2) Den svinger meget i tomgang fra kold til varm. Når den er kold skal den holdes i gang på gassen (eller chokeren) og når den er varm står tomgangen næsten for højt!? Sådan var det godt nok også på min Yamaha 4-gears i gamle dage, men gælder det også for duc'en? Måske bare køreren der er noget galt med
3) Når jeg trykker på starter knappen går der lige et par sekunder inden den trækker motoren rundt. Det er ligesom den lige skal samle kræfter. Og sælger oplyser batteriet er nyt, samt har aldrig løbet tør for strøm. Den lyder bare som om starteren er alt for lille til motoren!?
Hilsen spørge-jørgen aka. Kasper
Takker
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 49
1) Lad batteriet op
2) Mål det imens jeg trykker på starteren
3) Aflæs spænding (hvad skal jeg forvente før og efter?)
Alternativ plan
Startkabler på og se om det giver en forskel
Godt sted af købe batterilader/start?
Tak igen
maj 2004
Købte et nyt YUASA batteri og en lader. Gav det et par timer i laderen og med på det. Starteren reagerer helt anderledes og motoren springer hurtigt igang. Lækkert!? Umiddelbart er der ikke noget at bemærke på det gamle batteri, så kan godt være lidt bekymret for den over- eller underlader. Håber bare det gamle batteri er faldet sammen, men tjekker spænding på det nye batteri om et par dage. Det var ellers en rigtig god ide med at måle direkte på systemet imens motoren køre, så må jeg jo kunne konstatere om batteriet får korrekt strøm.
Alt i alt; Vi er oppe og kører igen
maj 2004
Men med udsigt til sol i weekenden var der ikke et minut at spilde, så derfor hurtig handel på batteri og lader
Svært ved at starte!?