{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Z650 1977 start problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gamle z650 fra 1977.

Jeg kan kun få den til at køre på 2 cylindre.. nr 2 og nr 3 cylinder ville ikke køre. Så tjekkede jeg med et lille stykke kabel i tændhætten til stel, men da jeg lavede denne test. Så manglede jeg gnist på cylindre 4. Ved ikke om jeg skal prøve med tændrør.

Nogle gode råd?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Z650 1977 start problemer
  • #1   6. maj 2019 Er det noget der kan få den til skiftevis kun at gå på 2 cylindre? Altså 1,4 og 2,3? Jeg havde forventet manglende gnist på 2,3 nu når udstødning var kold på disse.

  • #2   7. maj 2019 Har den stadig platiner?
    Har du checket deres tilstand og justering? Ligeledes med de to kondensatorer?


  • #3   7. maj 2019 Ja det er den. De ser fine ud. afstanden er omkring 1mm eller mindre. hvad skal den være?
    Hvordan kan jeg tjekke kondensator?


  • #4   7. maj 2019 tændspole til 2-3, måske en løs forbindelse eller lign

  • #5   7. maj 2019 @3

    Platiner skal vist normalt stå på 0.45mm i fuldt åben tilstand og ikke bare "1mm eller under" . Måles med et søgerblad.

    Kondensatoren er lidt tricky at teste, men prøv at starte maskinen med platindækslet afmonteret (det sidder vel på siden af motoren?) og se der ikke står en stor gnist mellem platinerne. En MEGET lille gnist kan gå an, men ligner det en stjernekaster er kondensatoren færdig.

    Jeg kender desværre ikke din MC i detaljer, men en god måde at fejlfinde på er at bytte komponenter om indtil fejlen forsvinder. Så efter du har checket platiner og kondensator som beskrevet og sikret tændspoler er spændt fast, prøver du at bytte komponenterne een af gangen. Tændrør, tændkabler, tændspole osv og pludselig vil du opleve de 2 døde cylindre kører imens de to cylindre der før kørte dør... og så ligger fejlen i den sidste komponent du byttede
    smiley


Kommentér på:
Z650 1977 start problemer

Annonce