Grundlæggende viden ang. mc. Hvor? {{forumTopicSubject}}
Dav, jeg har efterhånden glukket inde her på siden i lang tid, og jeg synes det tekniske forum her på siden er svært at komme ind i hvad pokker i snakker om. Spørger ikke da det som regel ikke er i nogen andens, end min at få forklaret helt grundlæggende principper omkring køling når folk prøver at løse et specifikt problem.
Jeg har prøvet at google, "howstuffworks", wiki - og der dukker massevis af hits ind, men de drejer sig som regel om specifikke problemer. Jeg kan simpelthen ikke finde de rigtige sider der kan hjælpe mig i gang.
Hvor kan jeg lære om tekinikken i en motorcykel, og motorer generelt fra bunden af. Virkelig "for dummies".
Links er velkomne, ligeledes er henvisinger til gode bøger, tidskrifter osv.
Målet er ikke at blive mc mekker :P, men af interesse kigger jeg altid på teknisk forum først. Og da maskineriet til tider kræver vedligeholdelse vil jeg gerne vide hvad, og hvordan. Og så selvfølgelig kunne følge med i hvad der sker her på siden. Jeg har et job med lysår af ventetid og jeg læser ofte, derfor kunne det være det bedste med en god bog.
På forhånd tak
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 38
feb 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 87
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 38
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.435
Sådan!
Prøv også at kigge her.
(link fjernet)
Det er rigtig godt at få forstand af.
Mvh.
Jan L
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.145
Kom frisk ;o)
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 666
Dog sys jeg selv at man lære bedst og hurtigst ved at prøve det selv.
Og hvis du har pengene til det så køb en puch evt med gear eller lign, og så prøv at skild det ad. Ved godt knallert ikke er det samme som en motorcykle (det er mere simpelt), men du får sq et godt indblik i hvordan skidtet virker hvis du roder med en puch eller lign. De har jo en karburator og en cylinder osv som motorcykler jo også har (nogle af dem har jo også gearkasse), og de er somsagt mere simple.
Så hvis du har pengene til det ville jeg da købe et eller andet (behøver jo ikk være ret dyrt, de koster som regel en tusse), og så gå og tulle lidt derhjemme med det, hvis du har lysten og tiden til det
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.008
http://www.hasselbalch.dk/default.aspx
Mange tak for jeres svar - kigger det hele igennem.
Er enig i at man lærer bedst ved "fucking up". Så tager det ret alvorligt med at købe en knallert og så se om jeg ikke ødelægge og reparere skidtet. Så kan kæresten også føle hun er med ud at køre når jeg henviser hende til puchen og så sætter ego sæde på mc'en. (happy times ahead!)
Med en bog med fakta - en manual og en billig knallert. Hmm, så har jeg da noget at lave.
Takker alle for svarene
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
http://www.dansmc.com/MC_repaircourse.htm
Mvh. Michael
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Og det er alt fra udskiftning af lejer på min gearlinie, ikke nemt!! til udskiftning af ventiler på min bil, samt plejlstangs lejeskåle m.m. Det hele er beskrevet, også med en sværhedsgrads indikator.
God jagt
/Jesper
Grundlæggende viden ang. mc. Hvor?