{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.870 visninger | Oprettet:

Grundlæggende viden ang. mc. Hvor? {{forumTopicSubject}}

Dav, jeg har efterhånden glukket inde her på siden i lang tid, og jeg synes det tekniske forum her på siden er svært at komme ind i hvad pokker i snakker om. Spørger ikke da det som regel ikke er i nogen andens, end min at få forklaret helt grundlæggende principper omkring køling når folk prøver at løse et specifikt problem.
Jeg har prøvet at google, "howstuffworks", wiki - og der dukker massevis af hits ind, men de drejer sig som regel om specifikke problemer. Jeg kan simpelthen ikke finde de rigtige sider der kan hjælpe mig i gang.

Hvor kan jeg lære om tekinikken i en motorcykel, og motorer generelt fra bunden af. Virkelig "for dummies".
Links er velkomne, ligeledes er henvisinger til gode bøger, tidskrifter osv.

Målet er ikke at blive mc mekker :P, men af interesse kigger jeg altid på teknisk forum først. Og da maskineriet til tider kræver vedligeholdelse vil jeg gerne vide hvad, og hvordan. Og så selvfølgelig kunne følge med i hvad der sker her på siden. Jeg har et job med lysår af ventetid og jeg læser ofte, derfor kunne det være det bedste med en god bog.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grundlæggende viden ang. mc. Hvor?
  • #1   3. aug 2007 tekinikken smiley = Teknikken, hvis nogen skulle tvivle smiley

• #2   3. aug 2007 Du kan låne den her på dit lokale bibliotek: Mogens H. Damkier, Gunnar Skrydstrup - Motorcykelbogen. Den giver et godt og let forstålig indblik i teknikken. Politiken har også udgivet en bog om motorcykel vedligeholdelse (og teknik) som du også kan finde på det lokale bibliotek

• #3   3. aug 2007 Lige præcis sådanne jeg kan bruge - mange tak

• #4   3. aug 2007 R E S P E K T for dit indlæg Thomas.
    Sådan!
    Prøv også at kigge her.
    (link fjernet)
    Det er rigtig godt at få forstand af.
    Mvh.
    Jan L

• #5   3. aug 2007 Og så kom med ud på de ture der ofte køres her gennem! Vi hygger altid med pauser hvor vi sparker dæk og snakker = Der er ikke nogen dumme spørgsmål på en sådanne tur..

Kom frisk ;o)

• #6   3. aug 2007 ja som de andre siger bibloteket smiley

Dog sys jeg selv at man lære bedst og hurtigst ved at prøve det selv.
    Og hvis du har pengene til det så køb en puch evt med gear eller lign, og så prøv at skild det ad. Ved godt knallert ikke er det samme som en motorcykle (det er mere simpelt), men du får sq et godt indblik i hvordan skidtet virker hvis du roder med en puch eller lign. De har jo en karburator og en cylinder osv som motorcykler jo også har (nogle af dem har jo også gearkasse), og de er somsagt mere simple.

Så hvis du har pengene til det ville jeg da købe et eller andet (behøver jo ikk være ret dyrt, de koster som regel en tusse), og så gå og tulle lidt derhjemme med det, hvis du har lysten og tiden til det smiley

• #7   3. aug 2007 Der er rigtig meget godt herinde..

http://www.hasselbalch.dk/default.aspx

• #8   3. aug 2007 Købe en knallert? hmmm.

Mange tak for jeres svar - kigger det hele igennem.
    Er enig i at man lærer bedst ved "fucking up". Så tager det ret alvorligt med at købe en knallert og så se om jeg ikke ødelægge og reparere skidtet. Så kan kæresten også føle hun er med ud at køre når jeg henviser hende til puchen og så sætter ego sæde på mc'en. (happy times ahead!)
    Med en bog med fakta - en manual og en billig knallert. Hmm, så har jeg da noget at lave.

Takker alle for svarene

• #9   3. aug 2007 Her er lige et link til siden du leder efter,- den har simpelthen alt om motorcykler. Hele motorcyklen bliver grundlæggende gennemgået minutiøst, både motor, stel, el, karburator, osv... Men kig selv..

http://www.dansmc.com/MC_repaircourse.htm

Mvh. Michael

• #10   4. aug 2007 Det vigtigeste for ALLE der køber en mc, og vil lave den mindste smule selv (eller en bil!!) burde være haynes bogen for det køretøj, har for alle køretøjer jeg har ejet. Er altid det første jeg køber. Og med dens hjælp, har jeg lavet ALT selv, eller med hjælp af en mate og haynes!!

Og det er alt fra udskiftning af lejer på min gearlinie, ikke nemt!! til udskiftning af ventiler på min bil, samt plejlstangs lejeskåle m.m. Det hele er beskrevet, også med en sværhedsgrads indikator.

God jagt
    /Jesper

Kommentér på:
Grundlæggende viden ang. mc. Hvor?

Annonce