490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Gearing + kædekit Gearing + kædekit

Hey Alle...

Jeg står i den situation, at jeg har for noget tid siden købt en MC. Hvordan kan jeg se, at det tid til en ny kæde, eller måske et helt nyt kædekit? Nogen måde at tjekke det på?

Kædekit:
Hvis jeg skal have et helt nyt kædekit, har jeg kigget på det fra AFAM, (link fjernet) .

Men der står NYERE racer modeller, det er min jo ikke, den er fra 93. Hvad gør jeg så?

Samtidig med kædekittet, kunne jeg måske godt tænke mig at få den gearet om. Standard er den 16-48. Og hvad ville i anbefale? Vil gerne have mere ACC, behøves ikke topfarten.

Smid gerne links til kædekittet smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing + kædekit
  • #2   6. aug 2007 Okay... Kæden kan ikke trækkes ud fra tandhjulet i hvertfald.

    Hvad vil du anbefale mig, hvis jeg vil have en hurtigere acceleration ?


  • #4   6. aug 2007 okay. Det ser lidt uoverskueligt ud smiley

  • #5   6. aug 2007 jeg kører selv med et afam alu race kit, og jeg er fint tilfreds med det. da jeg skiftede fik jeg 1 tand mere på bagtand hjulet, det gav en mere kvit cykel i mellem området.. det jeg vil anbefale er 1 eller 2 tænder mere på bagtandhjulet

    en anden ting du skal tjekke med din kæde er om den er lige slidt alle steder. det tjekker du ved at trykke kæden op må bagsvingeren, derefter djerer du hjulet lidt er tjekker igen. dette gør du et par gange, og kæden skal værre lige stram alle steder ellers er det tid til ny kæde kit....

    Og hvis du spørger mig skifter man aldrig bare kæden eller tand hjulene, man køber ALTID komplet kæde kit med for og bagtandhjul og kæde.


  • #6   6. aug 2007 Er det umuligt at lave 15/40 f.eks ?

  • #7   6. aug 2007 nej men det vil give dig en højere topfart og lave acceleration

  • #8   6. aug 2007 hmm, ikke hvad jeg kunne se inde på det link han gav mig. Men kan he´ller ikke finde min mc der, og hvad ved jeg om de dataer.

    Hvad ville 16/50 gøre ? Hvor meget villle de give.


  • #9   6. aug 2007 har du en haynes bog over din cykel...??

    det vil give dig mere bundtræk, men det vil også øge din omdrejningstal ved kørsel.

    men tager ca. 4-500 omdrejniger mere med din nye gearring i 6 gear ved 100km/T end med standard gearing


  • #10   6. aug 2007 Ja, har en haynes. Men hvor finder jeg det ?



  • #12   6. aug 2007 under transmision, eller måske final drive. det du skal kigge efter er udveklingen i gearkassen eller på engelsk gear ratio.

    Hvis du ikke kan finde det i din kan jeg prøve at se om jeg kan i min bog i morgen men skal til og i seng nu... men du kan sende en privat besked til mig i morgen engang så skal jeg se om jeg kan finde noget når jeg er kommet fra arbejde....

    (link fjernet)
    det er det her kit som jeg har på min zx6r


  • #13   6. aug 2007 Hvis jeg smider 15/48 på, så ser det da ud som om, at jeg mister både i acc og topfart, i det system der ?

    Eller er jeg helt galt på den hehe.

    Men ja, den skal stadig være behaglig og kører på, men kunne da godt tænke mig et lidt hurtigere acc.


  • #14   6. aug 2007 som strada skriver, dog vil jeg stadig holde på at det er bagtandhjulet der skal et par tænder mere på, for med mindre fortandhjul vil du øge hastidheden på det og derved øge slidtagen på det som normalt bliver slidt først....

Kommentér på:
Gearing + kædekit

Annonce