Dårlig indsprøjtning på Suzuki GSR600? Dårlig indsprøjtning på Suzuki GSR600?
Hej Alle
Jeg går og overvejer, at min første motorcykle skal være en Suzuki GSR600. Dels p.g.a den fornuftige pris, (syntes jeg) og de gode køreegenskaber, der skulle gøre den velegnede til nybegyndere.
Derfor har jeg været inde og læse et par tests, hvoraf et par nævner at indsprøjtningsspjældet har en dårlig reaktionsevne. Se bl.a. følgende:
Motorcyclenews.com: >> But worst of all is the fuel injection’s throttle response – it’s dire. Go around a wet corner while in a safe, high gear and each turn of the twist grip results in a jerk backwards. Let off the gas and the bike pitches forwards, an action that’s accentuated by the soft suspension <<
Oversættelse (efter bedste evne): Men værst er brændstofindsprøjtningens reaktionsevne - den er forfærdelig. Prøv at tage et vådt sving i et sikkert højt gear, og du vil opleve at hvert drej i gashåndtaget, vil resultere i et ryk baglæns. Tag gassen af og cyklen kastes fremad - en handling der fremhæves af den bløde affjedring.
Jeg er ikke sikker på at jeg helt fatter konsekvenserne af dette problem.
Er der nogen der ved hvor alvorligt dette problem er, og om der kan løses?
Personlige erfaringer med cyklen er meget velkomne!
Hilsen Simon
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 410
jeg har kørt 5000 km. på min og jeg er ikke nervøs for at give gas i et sving ,heller ikke selv om det er vådt.
jeg køre nok osse med flere omd. end jeg nomalt ville have gjort.
en power commander hjælper en hel del på det.
På den her side kan du læse om flere erfaringer med GSR 600 http://www.suzuki-gsr.co.uk/index.php?PHPSESSID=7c7ebbd786a1a7e2d281fdff4335f555;
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Den er RIGTIG glad for sving.
jul 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Tak for dit hurtige svar, og tak for linket.
Vil du ikke prøve at forklare hvordan du oplever problemet, for jeg er ikke sikker på at jeg til fulde forstår problemet og konsekvenserne?
PS. hvad koster en power commander?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
dec 2004
når du giver gas er kommer den hurtigt og det kan give nogle slemme ryk vilket kan virke overraskende og det samme når man slipper gassen. den gør det sjovt nok ikke hvergang.
jeg har vendet mig til det og har ikke powercommander på.
samtidig er min kæde til den slappe side.
men det er en genial cykel som jeg er kanon glad for og dens meget små fejl kan jeg nemt leve med.
der er kun en ting at gøre , ud og prøv en og jeg er næsten sikker på du er solgt
dec 2004
jul 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
Godt at du kun betegner det som et mindre problem, for det var ikke helt den opfattelse jeg fik af MCN.
Jeg læste på street sceene gsr at mange var rigtig glade for købet af en powercommander, men 3K er sq mange penge.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Det koster også
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Dårlig indsprøjtning på Suzuki GSR600?