{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.433 visninger | Oprettet:

får for meget benzin {{forumTopicSubject}}

har et lidt mærkeligt problem.
min rf600r -når jeg har kørt lidt friskt til, stopper op i et kryds og skal give gas igen.. så har min cykel det med at den ikke vil trække.
Hvis jeg giver gas så holder den kun lige tomgang. Uanset hvor meget gas jeg giver den, så holder den kun lige tomgang.
Hvis jeg slipper gassen så dør cyklen.
Den eneste måde at få cyklen til at køre igen er ved at lukke for benzinen. Hvis jeg gør det og holder den kørende i "tomgang" med lidt gas på håndtaget så går der ca. 20-30 sekunder.. så "tager den fat" og giver rigtig gas igen..
Hvis jeg vil have den til at køre ordenligt skal jeg lukke op og i for benzin hanen hele tiden.. Hvad er galt.. er til at blive vanvittig af..
Har LIGE skiftet alle 4 tændrør for at se om det bare var et af dem som var svage og døde let.
Luft-filter ser fint ud..

Nogen med forslag til hvad jeg kan gøre for at finde frem til - og løse dette problem?
Skulle have kørt med MCG i dag. mødte også op i Lynge.. men kørte hjem igen.. Gider ikke når det pjat står på..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  får for meget benzin
  • #2   11. aug 2007 SÅ.. det du mener..
    Jeg skal skrue kaburatorer af cyklen.. af med bunden og tjekke af der ikke er noget snavs ved svømmerhuset?
    Hvordan kan nåleventilerne ikke være tætte hvis ikke det er snavs.. .slidt skæve?


  • #4   12. aug 2007 Jeg tror jeg skal skrue kaburatorerne af motoren og så bunden af dem.. men går nok, er bare at tage tanken af, fjerne luftfilter og så af med dem.. - jeg går da ud fra at der er benzinfilter mellem tank og karburator.. nu da jeg tænker over det er der faktisk ikke noget filter mellem pumpe og tank.. bør det ikke allerede være der? hmm..

  • #6   12. aug 2007 lyder lækkert Henrik - hvorfor bor du så langt væk.. er sikker på at jeg ville nyde at skrue MC med dig ;o)
    I følge dette billede:
    (link fjernet)
    Ser det ud som nummer "62" er en skrue i bunden af kaburator "Drain scew" <- ligger lidt i ordet.. så hvis jeg skruer den ud og suger til.. så tror du måske der kan komme lidt snavs med ud.. ville hjælpe hvis jeg vidst hvilken kaburator det var.. men det skader nok ikke at rense dem alle ;o)

    Tak for det.. jeg må ud og prøve så snart jeg har en times tid til at pille plastikket af ;o) hehe


  • #8   14. aug 2007 jeg fik købt en masse sprøjter.. men fik dem ikke brugt ;o)
    Pillede bunden af svømmerhusene.. rensede alle huse og svømmere for snask.. der var lidt.. ikke meget.. men et sandkorn er nok har jeg hørt ;o)
    Nu starter og kører den fint.. har kørt den lidt hårdt og gjort stop og sat i gang.. fungerer fint nu..
    Nu er der kun det "gamle" problem.. med at når jeg bremser ned i kryds eller lign. - og sætter gas på igen.. så hopper og hoster den, ret ofte, inden den får fat og kommer afsted...
    Hvis jeg holder i tomgang og gasser op.. slipper gas.. og gasser op.. så reagere den fint på det..

    Ingen idéer om hvad det er...


Kommentér på:
får for meget benzin

Annonce