{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

GS 550 ventiler og lækage {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Så er jeg atter ude og lede efter en ny mc. Jeg har set på en gs 550 fra '81.
Er der nogle der har erfaring med justering af ventilerne på sådan en dreng? Der er to af dem som "klikker". Jeg har aldrig haft noget med ventiljustering at gøre... Skal der specielt værktøj til? Og skal pakningen byttes når man åbner ventildækslet?
Der er også en lækage inde bag dækslet ved gearskifteren, hvilket giver et par dråber olie. Motoren er pakket om, inklusiv stempelringe, men der er ikke skiftet noget ved gearet. Sælger siger at det kun sker når motoren er kørt varm. Nogle idéer?
Er der nogen som har andre erfaringer med modellen?
Jeg sætter pris på jeres input!!
Hilsen Andreas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS 550 ventiler og lækage
  • #2   3. jun 2005 Mange tak for dit svar! Sælger sagde at det skulle justeres med skiver (=shims?). Køber man et set med disse? Er klikkingen typisk meget kritisk, eller kan man godt køre et par km uden at ødelægge ventilsæder osv? Sælgeren sagde det var en pakning som lækkede, men altså inde bag gearskifteren. Han sagde også at det ikke var samme oliebad som resten af motoren...??? Det synes jeg umiddelbart lyder lidt mærkeligt.
    Hvor kan dele egentlig billigst skaffes?


  • #4   4. jun 2005 Hehe, ja de er ikke kede af det, nogle af dem!
    Jeg takker for hjælpen!


Kommentér på:
GS 550 ventiler og lækage

Annonce