581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

MC vanskelig at starte... MC vanskelig at starte...

Jeg har lidt vanskeligheder med at starte Duc'en for tiden: Efter at have renset tændrør kan jeg (som regel) få dyret i gang, men når jeg forsøger næste gang, melder problemet sig igen. Hiver jeg tændrørene ud efter sådan en omgang forgæves start-forsøg, er de helt sodede... I øvrigt lyder motorgangen ikke helt ren som den plejer.
Er der nogen der kan diagnosticere på ovenstående grundlag? Jeg >antager< at der er tale om forkerte tændrør (den medfølgende tændrørsnøgle passer heller ikke) eller en forkert justering af tænding/karburering el.lign., men er ikke specielt velfunderet i min antagelse og kender ikke kuren.
Haynes-manualen kom i dag, men uden en god idé om hvad jeg søger, er det jo lidt vanskeligt at kurere. Måske skal jeg bare bide i det sure æble, og bare se at få kværnen rullet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC vanskelig at starte...
  • #1   13. aug 2007 Umiddelbart to forslag:

For fed blanding (forkert justering eller stoppet luftfilter).

Eller: du dkrive noget lidt skræmmende om tændrør. Hvis du har nogle, der ikke bliver varme nok, vil det du beskriver meget præcis ske!

Få fat i det rigtige rør, med det rigtige glødetal. Er der så fortsat problemer, kan du forsøge med et rør, der er en glødeværdi varmere, men det der så bedre at kigge lidt på benzin/luft blanding.

• #2   13. aug 2007 Hmmm ... Ja, god idé m. luftfilteret: Problemet er opstået efter nogle temmeligt regnvåde ture, hvor den eventuelt kan ha' hevet snavs med ind i filteret. Det hiver jeg lige ud og puster igennem i eftermiddag -
    ... måske et par nye rør kan kastes i ved samme lejlighed. Det ville jo være skønt, om jeg kan slippe for at fedte med indstillingen af karburatorerne(!)

• #4   13. aug 2007 Update: Nye tændrør - That's the trick.
    Den fik et nyt luftfilter, nu jeg var i gang.

Nu ka' den igen. Må ud på vejene, og blæse støvet af den ...

• #6   13. aug 2007 Gør dig selv en tjeneste. Kør et par dage og pil så lige et af rørene ud og kig på det. Det må ikke være hvidligt, og det må ikke være sort/fedtet.

Kommentér på:
MC vanskelig at starte...

Annonce