Udvidelse af nitte med kædeværktøj - hjælp Udvidelse af nitte med kædeværktøj - hjælp
Hej,
Jeg har erstattet et samleled på min kæde i dag, men er meget i tvivl om nitterne er udvidet nok.
Når jeg måler en af de gamle nitter jeg har taget ud er de ca. 5.20 mm i diameter.
Når jeg måler enderne af de nitter jeg har prøvet at udvide er de mindre!?
Og det fatter jeg ikke en skid af. I min logik burde diameteren blive større når jeg udvider hullet.
Den øverste kuppel på billedet af riveteren (ved ikke hvad den hedder på dansk) passer nogelunde i hullet på nitten, og det virker ikke som om der rigtig sker mere, selvom jeg bliver ved med at brugere riveteren. Så jeg ved ikke om jeg har ødelagt værktøjet eller om blot er udvidet det den kan.
På forhånd tak for jeres visdom (og ja det er første gang jeg prøver at udskifte samleled )
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Hvis du bruger det korrekt, skal de udvide sig ca 0,4mm...
Har du en manual til værktøjet, så du er sikker på du bruger det korrekt?
apr 2019
Følger: 15 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 14
Jeg undrer mig til gengæld over at der ligesom er to plateauer i det første billede på riveteren. Inden jeg påbegyndte det hele, var der nemlig kun den alleryderste kant.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
Her er det vel at mærke en D.I.D. kæde, som monteres.
https://jalopnik.com/heres-how-to-replace-a-motorcycle-chain-1822856640/amp
apr 2019
apr 2019
Godt fundet, men de bruger klips-nitter desværre
edit: der var jeg lidt for hurtigt. Kan se han bruger en anden ambolt end jeg brugte. Prøver lige med den han gjorde det med.
Kan se det bare var en anden størrelse han brugte, så jeg havde gjort det rigtigt.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
http://www.didchain.com/PDF/DID%2520Chain%2520Tool%2520Inst_150.pdf
Værktøjet kan i øvrigt også købes her, hvis "man" får brug for det
https://m.louis.eu/artikel/craft-meyer-chain-breaker-and-riveter-for-d-i-d-and-saito/10002556
apr 2019
Jeg tog en skruenøgle for enden og bare gav den max omdrejninger og til min store lettelse kunne jeg nu måle en udvidelse af diameteren
Før havde jeg været forsigtig med den medfølgende metalbar man fik med som drejehåndtag.
Nu er spørgsmålet så hvor meget de skal udvides. Jeg var en klovn og målte ikke inden jeg begyndte.
Til gengæld har jeg den gamle pin som er nøjagtig magen til den nye (jeg købte to og fuckede første forsøg op), og den har som skrevet diameteren 5,2.
Mit spørgsmål er så blot om diameteren er helt ens i enden i forhold til midt på. Det går jeg ud fra, men jeg vil bare være sikker.
Billede af den gamle pin
apr 2019
Tak for link. Og det er rigtigt forstået at flare dimensions betyder at man skal ramme en diameter imellem de to værdier ikke?
Jeg blev nemlig lidt i tvivl om det betød at den fx er 5,5 mm inden man begyndte på noget og man så skal ramme 5,8 mm når man har riveted
Det virker som noget solidt værktøj til en ok pris, tak for heads up
Udvidelse af nitte med kædeværktøj - hjælp