{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

TomTom Rider 400 - ustabil strøm? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Rider 400, der er begyndt at drille de seneste par ture.

Nogle gange kan jeg køre op til flere km, hvor den opfører sig "helt normalt"...

...men udgangspunktet er desværre blevet, at jeg ca. en gang i minuttet - nogle gange oftere - skal trykke på "annuller", hvis jeg vil undgå at den går i dvale, "da den ikke længere får strøm".

Øh hallo! Du sidder altså monteret i din medfølgende holder/beslag, der er tilsluttet batteriet.

WHAT TO DO?
- Garantien er røget, så der er ikke noget at hente der.
- Ledning/stik ift. montage på batteri ser fine ud
- Holder/beslag ved styret ligner også sig selv (der er løbe-ir omkring den ene af de to "pinde", men det har der været et års tid).
(Hvad skal jeg kigge efter, hvis jeg skal fejlsøge?)
- Køb en ny holder hos TomTom til 500 kr. og håbe på, at det er den og ikke GPS'en? (Omvendt.... 500 kr. for en ny holder til en GPS, der er møg langsom, der periodevis døjer med dug på indesiden af skærmen, og hvor en regnbyge kan forvirrer den til at tro, at det er mig, der trykker på skærmen....)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TomTom Rider 400 - ustabil strøm?
  • #1   22. jun 2019 Holderen står ofte af på dem desværre...
    Jeg har oplevet det og har nu definitivt solgt min sidste Rider 4xx... smiley

    Håber du får det fikset smiley


  • #2   22. jun 2019 Okay smiley
    Jeg har også prøvet at "tilte" holderen, så GPS'en står oprejst i stedet... Tænkte at det ku' gøre at den blev trykket hårdere i holderen. Samme resultat.

    Ustabilt.

    Hvad har du købt i stedet?
    Garmin Zumo 595LM var fremme dengang jeg købte 400'eren (hvor jeg blev for nærig!)
    Garmin zumo 396LMT-S EU har jeg ikke set før - og den er på bud hos Louis pt.

    Men er det sooo last year med en rigtig gps - er det bedre med tlf., og så en rigtig app dertil? smiley Og fås de mon med "snoet rute" osv.?!


  • #3   22. jun 2019 Jeg har solgt mine GPS'er og bruger nu min OnePlus 6 og en Samsung Xcover 4 som Backup, hvis det øs-regner (med den anden som hotspot).
    Veksler mellem disse apps: Kurviger Pro til planlægning og navi, itn2itf til konvertering til Sygic (som jeg bruger i dagligdagen) rutefilkonvertering og lejlighedsvis Tomtom Go månedsabonnementer.


  • #5   23. jun 2019 Brian S:
    Prøv at hente Kurviger. Den kan i dén grad lave snoede ruter. Så snoede, så snoede så man tydeligt ser, at det ikke er et menneske, der har lavet ruten. Ind gennem villaveje og hele molevitten... smiley
    Vejene er i øvrigt markeret i forskellige farver - alt efter "størrelse/type".
    Den kan eksportere i alverdens formater og Pro-versionen har fuld navigation også.
    Jeg bruger den sjældent som navigation, men mest som et værktøj, der til og med kan dele ruter og links til samme.

    Maps er også rigtigt fint. Dog med 10 waypoints som maks og med mulighed for deling. Dog uden "snoet rute". Men her i Skandinavien har du Streetview, så du kan få en idé om vejen...
    Jeg bruger Navmeter som speedometer til Maps.

    Som skrevet ovenfor er Sygic min foretrukne (benytter Tomtom kort), hvor jeg enten laver ruten i Kurviger og eksporterer til en html-fil med et link, der kan åbnes af Sygic, hvori jeg så gemmer ruten eller genererer en itn-fil, som eksporteres til Sygic itf-format i rette folder med Itn2Itf.
    Kurviger kan sættes op til at gemme her og Itn2Itf husker hvorfra man sidst hentede itf-filen.

    Sygic har også ruteplanlægning, der dog kan drille lidt. Den kan købes til ca. 150,- for Europa/Life time og benyttes gratis i en begrænset version.

    Det kræver, at du lige bruger lidt tid til at sætte dig ind i det først.

    Den "lette" og knapt så fleksible er Tomtom Go, men som ligner Rider 4/5xx enormt meget.
    Den er god, hvis man ved hvor man vil hen. Den fejler sjældent og har også "snoet rute".

    Og så er der også MyrouteApp Navigation, som kan næsten det hele ligesom Kurviger. ENORMT let og lige til at gå til. Dog dyrere. Men du kan hente en 14-dages fuld version og prøve med først smiley


  • #6   23. jun 2019 Har købt Calimoto appen, som jeg er rigtig glad for. Du kan vælge mellem 4 forskellige grader af snoet og de kan være forskellige fra waypoint til waypoint.

    Har købt en lader og et vandtæt hårdt hylster som passer sammen med ladeledningen. Nu har jeg kåbe på, så det skal regne endog meget kraftigt før jeg benytter hylsteret.


  • #7   23. jun 2019 #4 - Transformeren.... Og den sidder inde i selve holderen, eller?
    Jeg kan se at Louis har kablet for sig til nærmest ingen penge - og holder med kabel til 500 kr. ca.
    Da min begyndte at dugge under skærmen var den under tre år og meget lidt brugt - ingen synlige skader (da den aldrig har været tabt). Det var bare ærgerligt.... De ku' godt kigge på den, men det ville koste. Jeg skilte den selv af. Jeg ved godt de to år(s reklamationsret) var gået, men synes sgu det er liiidt småligt ift. til produkt til den pris - især taget i betragtning, at det ikke ligefrem er 24/7/365 at jeg bruger min mc GPS....

    #5 - Jeg købte Sygic lige inden jeg "opgraderede" fra min Garmin (bil) GPS til min Rider 400. Synes der er for meget bøwl'. Jeg har tilsvarende hørt om Kurviger - dog ikke som app.

    Primær behov er A-B og mulighed for at lave en snoet rute på GPS'en (/i app'en).
    Sekundært behov er at kunne importere andres ruter fra f.eks. Tourstart.
    Jeg orker ikke selv at sidde og planlægge med div. waypoints på pc, og derefter overføre/køre turen.

    Udover tidligere beskrevet brok ift. Rider 400, så ku' jeg godt bruge mere fri leg i den.
    Det er fint man kan vælge at man, via snoet rute, vil et bestemt sted hen - og at man kan vælge tre niveauer af "snoethed" og højdeforskel - men det ku' være fedt, hvis tilbagemeldingen var, at ruten tager to timer, og at jeg så havde mulighed for at sige, jamen jeg har fem timer til at komme derhen. Slå dig løs GPS!

    #6 Okay, det lyder heller ikke helt dumt.

    Konklusion:
    Det bliver nok app-vejen. Gider ikke bruge flere penge på middelmådige GPS'er.
    Det kræver bare lige, at jeg finder ud af;
    - Hvilken app (pt. lyder det til jeg skal ha' set på TomTom Go, MyrouteApp Navigation og Calimoto)
    - Hvilket beslag der kan fikses til telefonen - gerne der kan bruges til tlf. i "løs tilstand" samt evt. med vandtæt cover - inkl. mulighed for opladning.
    Bud modtages!

    Den nuværende placering af TomTom'en er ikke altid heelt ideel. Periodevis genskin fra solen i skærmen, og jeg skal også ha blikket lidt for langt væk fra vejen + at tanktasken (i udvidet tilstand) gør, at jeg ikke kan se hele skærmen.
    Ideelt set ku' man lave et eller andet forholdsvist elegant, der gjorde at mobilen kom op over speedometeret/bag kåbeglasset smiley


    profilbillede
  • #9   23. jun 2019 Jeg kører med RAM Mount X-Grip smiley

    Hvis det er "dele" faciliteten, du er ude efter, som den der er i Tourstart, kan du kigge på www.myrouteapp.com
    Den er ganske gratis og udbredt i hele Europa med mulighed for grupper, "venner" m.m.
    Det er her, ens konto kører op imod , hvis man har MyrouteApp Navigation.

    Det er et kanon værktøj til planlægning også smiley

    Er der udelukkende A-B-C etc. så er Tomtom Go nok det bedste for dig og "lige til at gå til" smiley


  • #10   23. jun 2019 #9 - Er primært ude efter at ku' lave en snoet rute på egen enhed - og en gang i mellem at kunne importere ruter, som andre har lavet i Tourstart smiley

    TomTom - det er vel "kun" at man kan vælge "snoet rute" på lige fod med "Undgå motorvej" - det er ikke som Rider, hvor man kan "planlægge et kick", og så vælge tre niveauer ift. "snoethed" og højdeforskel?

    Må lige ha kigget nærmere på det RAM Mount.
    Uanset om det bliver RAM Mount eller Givi, så er den største udfordring nok "cockpittet" / at få mobilen højere op/bag kåbeglasset.... og så jeg samtidig ka se speedometer mm. smiley


  • #11   23. jun 2019 Ja, lige præcist. Det er blot rutetypen, man vælger... smiley
    Det er en skam, du bor så langt væk fra Fyn, for ellers kunne vi bare stikke hovederne sammen, så du kan se mulighederne på min telefon og med mit grej... smiley


  • #12   24. jun 2019 Jeg har brugt RAM dele for at kunne placer telefonen netop oppe bag kåbeglas så jeg stadig kan se alle instrumenter. Det er måske ikke specielt elegant men til gengæld er placeringen perfekt.

  • #13   24. jun 2019 #11 - ja det er ikke helt optimalt smiley

    #12 - ok smiley Håber jeg kan ende med en perfekt og elegant placering - men det er op ad bakke ift. en GSF. Der er ikke så meget at gemme bag på min smiley


  • #14   29. jun 2019 Hmm, hvor meget bedre mon kvaliteten er på RAM og Givi....Kontra div. ukorrente?

    F.eks. denne:
    https://www.ebay.com/itm/Universal-Motorcycle-Motorbike-Mobile-Phone-Mount-Holder-X-Grip-Clamp-USB-Charge/303138126640?epid=4020577008&hash=item469470bb30:g:qr8AAOSwAn9cxbNl

    ... Jeg synes det er noget smart, at USB-enheden sidder sammen med holderne, så der ikke skal være alt for mange dimser?!


  • #15   29. jun 2019 Det afhænger måske også af hvordan din MC bliver opbevaret. Min står udendørs i hele sæsonen (9 mdr) og indtil videre er der ingen misfarvninger eller rustpletter.
    Altså det er jo vanvittig billigt - ville næsten ikke turde tro at f.eks. metallet er vejrbestandigt... men det er bare mig.


  • #16   29. jun 2019 Min står altid indendørs... medmindre jeg bruger den smiley Men det ka du self ha en pointe i... bare underligt de ikke har lavet en med USB indbygget.

  • #17   30. jun 2019 Der kan jo være for og imod en holder med indbygget USB. Jeg har f.eks. en holder som den du kigger på og så har jeg et hylster til telefonen, hvor jeg bruger en anden holder (vandtæt hylster med ledningsgennemføring).
    Men det giver jo lidt arbejde med at få ledningen skjult og fastgjort på en måde så begge holdere tilgode ses.


  • #18   30. jun 2019 Update: Magter ikke at tage stilling til holder, lader, hylster mm,, så har lige bestilt en ny holder til Rideren.... Så håber jeg at jeg er "godt" kørende i min. to år med det smiley

Kommentér på:
TomTom Rider 400 - ustabil strøm?

Annonce