{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Pepning af 2-takter. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går med nogle tanker om at ”peppe” min lille totakter op, således jeg kan holde den ud indtil det bliver forår, og jeg formentlig har sparret 30 kilo op.

Sagen er den at jeg har planer om at bore cylinderen et par mm. op. Lettere kvalitets-stempel justering omdysning af kab. Mindre motor-modificeringer. Bl.a. lige lege lidt med Mr. drimmel og diverse sliberedskaber (udstørnigsport, undsugning mm.) Tætning af udstødning (samling ved cyl)

De sidste 12-15 tusinde km er det eneste der er skiftet, gearolien. Totalt har den kørt 25 kilo km. Øhm den kører ikke helt rent med den dysse der sidder i, og den kommer alt for sjældent op i det røde felt, så den er ikke helt så hidsig som den kunne være. Den mekaniske stand er sådan ok, men det er en lille maskine som efterhånden er 12½ år.

Nye dæk uden knopper, Desuden vil det pynte at fjerne de lyserøde gummibeskyttere på forgaflen samt omlakering og nyt batteri.

Hvad er tolerancen for et stempel/cyl?
Hvad siger en gammel halvslidt gearkasse til at få 2-5 hk mere?
Hvad siger krumtappen til de øgede omdrejninger (nu kommer der lidt ”raslen”/viberationer ved 8100 omr./min.)?

Håber der sidder nogle gamle ræve, som ved hvorledes disse overvejelser bliver forenet med skræk for motornedbrud (jeg har kørt Yamaha 4 gear).


Mvh. Sebastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pepning af 2-takter.
Kommentér på:
Pepning af 2-takter.

Annonce