{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Kim B
Kim B
Tilmeldt:
13. okt 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

Problemer med ZX6R {{forumTopicSubject}}

Så driller den gamle Ninja igen. Det er en gammel hund fra 1999, en ZX6R.
Den står fint i tomgang, og den kører fint så længe jeg kører langsomt... MEGET LANGSOMT. MEn så snart jeg vil op over 40 Km/t så er det som om den ikke får benzin nok ? Sådan synes jeg ihvertfald det virker. Får den fuld smadder, så kører den som den skal, men ellers ikke. Hvis jeg giver den fuld choker, så kan jeg godt kører 80 Km/t, men ikke meget mere, med mindre jeg vrider øret helt om.
Er der en der har en idé om hvad det kan være, ud fra denne beskrivelse ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med ZX6R
  • #1   4. jul 2019 Er det noget der er kommet pludseligt? Eller har den stået stille i et års tid?

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #2   4. jul 2019 Den kom lige pludselig. Den var faktisk som om at lyset forsvandt halvt, ligesom en kortslutning, men lyset kom dog igen efter 2 sekunder, men siden da, har den haft det problem.

  • #3   4. jul 2019 Hvilken spænding kan du måle på batteriet ved tomgang - og over 4500 rpm?

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #4   4. jul 2019 Det har jeg selvfølgelig ikke målt, og er ikke hjemme ved den før i morgen. Lyder som om du måske har en ide til hvad det kan være ? Det lyder måske dumt det her, men er motoren ca 80 grader, eller der over, så har den meget svært ved at starte. Det er som om der ingen strøm er på batteriet, men bliver den kold, så er der masser af strøm på. Ved ikke om det er brugbart ?

  • #5   4. jul 2019 Det lyder som om det godt kunne være et strømproblem for mig..

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #6   4. jul 2019 Du har sikkert ret, og det var egentlig os min første tanke. Men det er en gammel hund med karburatorer. Kan det stadig godt være noget elektronisk ? Den kører betydligt bedre når den får choker.

  • #7   4. jul 2019 Ja - nu har den jo en elektrisk benzin pumpe og elektronisk tænding så der er forskellige muligheder der også smiley

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #8   4. jul 2019 Nårh. Ja så langt havde jeg ikke lige tænkt. haha Jeg ved ikke hvorfor jeg tænkte, at det fungerede som på min gamle Yamaha 4 gear. Har du en idé til hvor jeg skal prøve at starte fejlfindingen ?

  • #9   4. jul 2019 Måle spænding på batteriet som først angivet.. Husk at prøve med og uden lys også.. Er spændingen for lav i en af situationerne skal den årsag findes først.


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #10   4. jul 2019 Du får mange tak. Det er der jeg starter så. Må hellere få det ordnet her i weekenden.

  • #11   4. jul 2019 Ja der skal jo være sommer igen i næste uge smiley

  • #12   4. jul 2019 Det kunne lyde som om den ikke får benzin nok. Benzinfilter eller karburator?

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #13   5. jul 2019 Filteret ser fint, jeg har dog ikke kigget på karburatorne.

  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 17
    #14   5. jul 2019 Jeg havde en zx6r fra 2000, med lige nøjagtig de samme symptomer som du beskriver
    Jeg havde glemt at sætte den lille slange på mellem ram air og karburatoren, efter at have haft kåben af.
    Altså ikke selve indsugningen, men den lille slange der giver en tryk melding tilbage til karburatoren om mere Benzin.


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #15   7. jul 2019 #14
    Det kunne sagtens være det, for det er ikke længe siden jeg har haft køben, tanken og hele helt skilt ad, så det kunne godt være at den slange har siddet løs, og nu faldet af.


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #16   10. jul 2019 14# Kan du huske sår'n ca hvor den slange sidder ? Eller hvad den sidder i nærheden af ?

Kommentér på:
Problemer med ZX6R

Annonce