1.155 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Rust- of kalkfjerner Rust- of kalkfjerner
Hej
Jeg vil gøre min svært rustne tank rent indvendigt med Borup rust- og kalkfjerner som jeg doser 1:1 med vand, i følge anvisningerne. Derefter vil jeg skylle den med varmt vand og sæbe.
Der står på flasken at ubehandlet jern skal grundmales når overfladen er tør. Nu hvor tanken er beskyttet af benzin og olie for efter tiden, er det vel ikke nødvendigt, vel?
Kom gerne med jeres inputs.
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
Så tilføjer du benzin med op til 5% ethanol, som loven foreskriver der skal være i benzin idag.
Ethanol tiltrækker den fugt som kommer fra den friske luftforsyning som dækslet har, for at kompensere for forbruget af benzin.
Når det fugt fortættes, ender det som vand i bunden af tanken - og så har du optimale betingelser for mere rust.
Sjovt nok er det altid bunden af en tank, som ruster først...
Du er nødt til at overfladebehandle tanken indvendig, hvis du ender med råt metal.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2
Hvilken behandling kan man give den?
https://bike-netshoppen.dk/product/tank-cure-tank-forsejlingskit-staal-tanke-3798/
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
...men for den del af tankens indvendige overflade, der ikke er konstant vædet i benzin, er problemet reelt nok, så snart tankens oprindelige belægning er brudt
Det udskilles og falder til bunds på ganske fin vis. Man skal kun ryste flasken let for at det blandes igen, men det udskilles ved stilstand - dvs så har rust fine betingelser for at dannes.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.129
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2
Rust- of kalkfjerner