{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Gsxr400 lader muligvis ikke? {{forumTopicSubject}}

Hey folks.

Jeg købte mig en gsxr400cc i vinters til en "opstart" mc.
Den kogte dog mit elnet 2-3 mdr efter køb, og i maj fik jeg lavet det hele hos enghave for 10.000,-

Den fik ny ensretter, stator, batteri og andre div småting.
Idag da jeg ville starte den efter en køretur, var den så godt som død.
Det er som om den lader helt vildt latterligt dårligt.
Fik skubbet den igang.

Jeg smed en lader på batteriet og satte den igang her for lidt siden.

Batteriet står som helt fladt, men godtnok 12.0 V, så batteriet burde da være fint nok?
Tænker at den ikke lader korrekt?

Er det bare multimeter på ved opstart og så give lidt gas, og så skulle den meget gerne stige et par Volt ?

Jeg er ret grøn til mc, har ikke værksted, men godt kendskab til strøm i basis smiley

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gsxr400 lader muligvis ikke?
  • #1   14. jul 2019 Der skulle gerne være omkring 14.6v på den når den får øget omdrejninger

  • #2   14. jul 2019 12v er ikke nok, fuldt opladet skal det ligge p 12,6-12,8 - 12v er ikke nok til at starte. Men hvis du får den i gang, skal den vise (på batteriet) ca. 12,6 -13.2v i alm. tomgang, og stige til 13,8,- 14.7 ved ca. 3000 omr. Gør den det lader den sikkert fint, men kør dog på værkstedet med den, som jeg læser det er det jo kun en måned eller to siden den blev lavet??
    PS Tallene på spændingen er ca. men det er deromkring smiley


  • #3   14. jul 2019 Sagen er lidt at værkstedet jeg brugte ligger en tand væk fra mig af, og jeg skal også hjem derfra.
    Det er ret besværligt og jeg vil gerne lige være sikker på at det er deres fejl inden jeg går agurk.

    Jeg har kørt en del små ture 5-6 km denne uge.. ca 10 stks af dem og ingen lange..
    Måske det er nok til at aflade?


  • #4   14. jul 2019 Den skal jo lade når du kører, så nej! Enten lader den ikke, eller også er batteriet klappet! Du kan jo prøve at måle om den lader, gør den det så tag batteriet fra og oplad det fuldt - ca.12,6/8v og se om det taber strøm, hvis det ryger ned på 12,3 eller mindre natten over, er det nok færdigt!

  • #5   14. jul 2019 jamen småture er vel ikke nok til at lade den op komplet konstant?

  • #6   14. jul 2019 tjek mellem faserne inden AC bliver til DC, den skal lade omkring 20V AC imellem fase 1 og 2 osv, ved tomgang, gør den ikke det så er det statoren. Der ligger også en video på youtube hvordan du laver en diodetest med ensretter, det hele kræver dog et multimeter. Havde samme problem på min R1, dårligt batteri tog statoren og 5 viklinger blev helt ristet

  • #7   14. jul 2019 #5 Den skal så heller ikke oplades "konstant" så er der noget galt, og nej, småturer skader ikke hvis den er i orden! Bare fordi den stå en måned eller to (gør min da tit) skal den stadig starte hvis batteriet er ok.

  • #8   15. jul 2019 Jimmi.
    Jeg har lige fået ny stator hos Enghave, ny ensretter og lidt andet.
    10.000 for elnet justering.

    Og batteriet er fra marts måned af.

    Jeg håber da ikke min stator allerede er død igen!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   15. jul 2019 Så er der jo garanti på det arbejde de har lavet.

  • #10   15. jul 2019 du skal måle på det ting, så har du svaret der. Hvem siger at de ikke har klemt noget i stykker da de samlede det? plus at rotoren sagtens kan blive skadet hvis man piller den af forkert/voldsomt, der sidder jo magneter på sådan en

  • #13   29. jul 2019 Skal der være garranti på sådan noget?
    Jeg kan nemlig ikke se noget om garrenti på deres website.

    Jimmi, problemet er.. jeg er ikke meka, så jeg ved ikke nok om det.
    Enghave får den tilbage i aften og så vil jeg gerne have den lader når jeg får den igen.

    Med de ting der er skiftet, så burde der vel ikke være nye ting jeg skal betale for igen for at den køre?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   29. jul 2019 Hvis du har fået en regning, er der jo garanti(reklamationsret) på de ting de har solgt dig.

Kommentér på:
Gsxr400 lader muligvis ikke?

Annonce