{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV1000 Livlig
  • #1   15. jul 2019 Har du evt fået smallere dæk på.

  • #2   15. jul 2019 nej, kører med standard mål.

    Den gjorde det også med de gamle dæk


  • #3   15. jul 2019 Er den hævet i røven? Nu har jeg ikke selv prøvet en std SV, men tænker der er en grund til at så mange skifter affjedringen ud på dem, min var blevet opgraderet med anden gaffel og bagdæmper /fjeder , men ikke justeret ind, fik lavet fjeder skifte til min vægt og justeret dæmper og rebound ved ah racing, det blev en helt anden cykel.

  • #4   15. jul 2019 Du er vel bare gået fra slidte firkantet dæk, til nogle friske med rund profil...

  • #5   15. jul 2019 #3
    Har også lige fået et bud på bagdæmperen på Facebook, så det vil jeg lige kigge på. ????

    #4
    Læser du overhovedet inden du kommentere


  • #6   15. jul 2019 #5: Ja det gør jeg. Og du beskriver meget vagt hvad der er galt, andet end den er livlig.
    Samtidig oplyser du også der er ny dæk på.
    Er det en mc du har købt brugt, med halvslidte dæk, og er kørt rundt med de slidte dæk, så vil du mærke en stor forskel når der skiftes til friske dæk med rund/spids profil.
    Ud fra dit oprindelige indlæg af dømme, fremstod det som noget det er opstået i forbindelse med dækskiftet. Derfor mit meget præcise (og i den kontekst korrekte) svar.

    Og eller må du være mere præcis i din beskrivelse.
    For det kan være alt fra dæk, til affjedring lejer osv.


  • #7   15. jul 2019 Enig med Jesper.. Det kan godt føles som han beskriver når man er vant til firkantede slidte dæk og så skifte til helt nye dæk.

  • #8   15. jul 2019 hvor mange steder søger du gode råd ??
    jeg har et par adresser i tyskland hvis du vil vide mere


  • #9   15. jul 2019 Bare her og SV gruppen på Facebook, det fint nok til mig. Ellers tak for tilbuddet????

    Jeg skriver jo i kommentaren nedenunder at der er nye dæk på og at den også gjorde det med de gamle, ellers gode bud ????


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   15. jul 2019 Fejlen skal findes ved din bagdæmper.

  • #11   15. jul 2019 Er også den første jeg tjekker næste gang.

    Ved du hvordan men kontrollere styrdæmperen, om den er defekt


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   15. jul 2019 Ja man flår styret fra side til side mens den sidder på, og mens den er pillet af.

    Er der mere modstand når den er monteret, så virker den.

    Hvis den er svag, kan man skifte olien i den til noget 10w forgaffel olie. Det er super nemt...


  • #13   16. jul 2019 Ja det var sgu nemt, tak smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   16. jul 2019 Din styrdæmper har ingen opgave at udføre mens du kører ligeud, så det er ikke den du skal fokusere på. Den sidder der kun som en ekstra sikkerhedsforanstaltning, hvis noget skulle slå cyklen ud af kurs, men cyklen skal køre fint uden dæmperen monteret.
    Nogle mennesker kunne f.eks finde på at smide en tyk olie i den, som så vil dæmpe symptomerne lidt - og deres konklusion vil så være at der bare skal ENDNU tykkere olie i for at fjerne problemet helt. Det vil være en helt forkert konklusion...

    Din affjedring skal fungere korrekt, som er det der gør cyklen rolig eller livlig - så det er din bagdæmper du skal bruge tid på. Nu hvor jeg kender en del til SV'ere, ved jeg at den betragtes som en middel god dæmper, i bedste fald - forudsat den er helt ny.
    Det er din ikke.

    Hvis jeg var dig, så bestilte jeg en erstatningsdæmper som f.eks den her: https://www.ebay.co.uk/itm/Hyperpro-Sport-Rear-Shock-Absorber-Suzuki-SV1000-SV1000S-03-07/153506456655?epid=1545232388&hash=item23bdb2a44f:g:P9UAAOSwb3lc7msd

    Den er tilpasset cyklens karakteristik, så det eneste du skal justere på er fjederen, for at tilpasse den til din vægt. De penge er ret godt givet ud, sammen med et sæt forgaffel fjedre og et frisk service af forgaflen.

    Der er ikke rigtigt nogen grund til at bruge hverken tid eller penge på standard dæmperen. Den kan ikke serviceres, da man ikke kan købe løsdele til den - og når en erstatningsdæmper er så langt nede i pris, er den et bedre alternativ end f.eks en ZX10R dæmper, som jeg tidligere har brugt. Den virker også fint, men der skal laves en del ved den før det virker som det skal - og det er også bare en standard dæmper, som heller ikke kan serviceres - og den er lige så gammel som din MC er...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   21. jul 2019 Jeg håber du husker at følge op på tråden, så andre ved hvad du endte med at gøre.

  • #16   21. jul 2019 "Livlig" er måske det korrekte at kalde det.

    Der var/er stabil under normal kørsel men så snart det fik lov at trække blev forgaflen/forhjulet meget let og begyndte at flakke.

    Jeg kontrollerede dæktrykket Foran passede det, bagpå var der en lille smule for meget i.

    Så stillede jeg bag dæmperen ind, så den passede til mig og fik det prøvet nogenlunde af i fredags.
    Kunne klart mære en forskel smiley

    Har ikke lige i sinde at smide 4000+ efter en bagdæmper. Det ender nok med Hyperpro i forgaflen og en ZX10R bagpå til vinter.






Kommentér på:
SV1000 Livlig

Annonce