{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Halvdødt batteri!? {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev for et stykke tid et indlæg om mit halvflade batteri, og fik en masse gode råd. Men pludseligt var det hel dødt, så jeg købte et nyt og så spillede ducatien top igen.

Så er den gal igen... Den har samme problemer... lyder lidt træt når jeg trykker på knappen, og batteriet virker ikke til at have samme gejst som da det var nyt.

Der kan være noget med stelforbindelsen, ikke? Men hvordan tjekker jeg det? Og når jeg har kørt lidt og motoren er varm (og batteriet opladt) springer den selvfølgelig igang, så burde lave nok strøm, men måske for meget? Er det bare at sætte et multimeter på ledninger til batteriet?

Lidt mere hjælp - takker!?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halvdødt batteri!?
  • #2   29. aug 2007 hvis det, vel at mærke, ikke er vedligeholdelsesfrit.

  • #3   31. aug 2007 Hmm det kunne lyde som et problem med din ensretter. Prøv at måle spændingen på dit batteri, når motoren kører. Lav målinger ved lave omdrejninger, og når du øger gassen bør spændingen stige. Ca 12v ved tomgang, og skulle gerne nærme sig de 13.5-14v ved højeomdrejninger. Hvis den ikke stiger, og kun holder sig ved de 12v, kan det være ensretteren. Det er et klart svagt punkt på enhver cykel. De bliver ofte rigtig varme, og kan altså dø. Skete for mig for nogle uger siden. Havde ladet batteriet, og kørt en lang tur. Så døde den pludselig, og det var en kamp at få cyklen hjem igen.
    Ensretteren sørger for at lade dit batteri under kørsel, og når motoren kører. Hvis denne ikke virker, så dræner du batteriet indtil det er fladt. Sådan forstætter det for evigt, til ensretteren er skiftet.


Kommentér på:
Halvdødt batteri!?

Annonce