2.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kompressor. "Olieholdig trykluft." Kompressor. "Olieholdig trykluft."

Jeg har anskaffet en AEG L50/2 oliesmurt kompressor (799kr) mest til at blæse motorcyklen tør efter vask (ved godt at det skal gøres forsigtigt og uden for voldsomt tryk) og til i påkommende tilfælde at ordne dæktryk (har dog også en cykelpumpe, der er ganske god til at pumpe andet end cykeldæk).
Det jeg studser over, og derfor spørger om, er at der står at man udover ikke at må bruge kompressoren til iltflasker (luftflasker) og levnedsmiddelbrug aldrig må påfylde bildæk osv. med olieholdig trykluft...
Jeg ved godt at professionelle kompressorer vistnok har en olieudskiller, eller filter, så man kan få "tør" luft fra dem, men til hjemmebrug er der vel ingen fare ved at bruge kompressoren til at pumpe dæk op med, medmindre kompressoren er i uorden og blander store mængder olie i luften?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor. "Olieholdig trykluft."
  • #2   23. jul 2019 til bil/mc dæk kan det ikke være det store problem så længe kompressoren er i orden , den smule olie der kan være i luften kan jeg ikke forestille mig skulle kunne have den store negative effekt på dæk

luftflasker er dog en anden snak , der vil man ikke have olie i da det kan eksplodere pga det høje tryk , og så tænker nogen nok jamen 10-12 bar er vel ikke noget problem , næh men indlevere du din luftflaske som du selv har pumpet op til 10-12 bar flere gange , til en med en ex dykkerflaske kompressor og personen ikke overholder alle sikerhedsforskrifter , så risikere han at skidtet går af med et brag når han fylder 2-300 bar i den

• #3   23. jul 2019 Brugsanvisningen er meget kortfattet. Måske skal advarslen opfattes sådan, at hvis man monterer sådan en tågesmører, så skal man ikke bruge luften til dæk osv. (Selvom brugsanvisningen ikke nævner noget om den slags ekstraudstyr).

• #4   23. jul 2019 det er meget muligt det skal forståes sådan

• #5   23. jul 2019 Du kan da få olie og vandudskiller på studsen imellem slange og kompressor

• #6   23. jul 2019 Som #5 skriver, selv ville jeg ikke bekymre mig om olie til hobbybrug - heller ikke til dæk - men jeg har en vandudskiller på min.

• #7   23. jul 2019 omg !!! ja træer er der sgu nok af
    det luft du skal have i dækkene, skal du ikke indånde først

• #8   23. jul 2019 Der er ingen fare, så længe du ikke har en tågesmører monteret.....

Kommentér på:
Kompressor. "Olieholdig trykluft."

Annonce