koblings eller gear "hop" {{forumTopicSubject}}
Min næsten nye (1992) og næsten ubrugte (84000) elskerinde (Suzuki gsx 600 f) er begyndt at få nykker...
Jeg har haft det problem at ved hurtigt gearskift mellem 1. og 2. kan den finde på at hoppe tilbage til frigear (kun ved MAX gas!!)
Nu har jeg så prøvet 4-5 gange de siste 2 dage at den i anden gear, ved moderat accelration " hoppe eller fedter". Jeg kan ikke forklare de med andet at man accelreer, og der kommer en brøkdel af et sekund hvor man føler der ikke er træk, så er der igen.. KUN i 2. gear, so far . og kun ved halv gas eller så!!
Min første tanke var at den hopper ud af 2. gear, og tilbage ind igen MEN der mangler ligesom en KLUNK lyd!
Er der nogen der har nogen ide??
Kan det være kædekit eller noget andet simpelt??
/Jesper
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Hvis den springer ud af gear ved acceleration, så kunne det skyldes en slidt skiftegaffel eller tandhjul..., hvilket er i den lidt dyre ende af rep. skalaen...
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 21 Svar: 174
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.407
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Når cyklen ikke har gået mere end den har, sker det tit at skiftegafler og skiftebanerne i tandhjulene ikke er nok slidt, så den hopper halvvejs ud af 2. gear og så tilbage igen.
Det behøver ikke give klonk lyde. En kammerat har det samme problem på sin FZR1000 - bare i 3. gear, og det lyder som om man kører og pumper en smule på koblingen - og i hans er det HELT sikkert skiftegaflen, for den har kørt endnu færre km end din - faktisk nærmere 120.000km ....
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Men ja min gør de i 3 gear når man accelererer lidt hårdt i det.. Jeg skal ikke give meget mere en halv gas før den hopper i gearet... Min første tanke var at nogle af tænderne i 3 gearet var knækket, men så ville den også hoppe når man bare triller i gearet, og det gør den jo ikke.. Der har heller ikke været nogle metalspåner eller noget der ligner, ved olieskift eller da jeg skiftede kobling. Så enten er det gearskiftearmen, ellers er det selve 3 gears-tandhjulet som er gået på selve gear aksen.
Jeg har en anden motor liggende som jeg skal have på cyklen til vinter, og så går jeg igang med finde fejlen i min nuværende motor.. For den skal sq på igen.. Bortset fra gearet, så kører den jo fremragende...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
/Jesper
koblings eller gear "hop"