{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Stempel skift på DTR 125 HJÆLP!!!! {{forumTopicSubject}}

jeg har skiftet stempel på min DTR 125 og det gik ikke for godt.
det lyder som om der er super kompression, men jeg kan ikke starte den med kick starteren, og når jeg løber den i gang lyder det som om at stemplet vil ud af topstykket. og når den så endelig er i gang og godt varm går den bare ud.
det skal siges at min makker kom lidt ekstra olie i tanken, gd vide om den får for meget olie?

nogn der ved hvad der sker der?

al hjælp er godt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stempel skift på DTR 125 HJÆLP!!!!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #1   4. sep 2007 Skil den ad og kig efter det du har tabt ned i krumtaphuset, for et eller andet er HELT galt hvis den siger lyde!

Og for lige at være tydelig nok i min besked, så skal du IKKE prøve at starte den før du har haft den skilt ad. Har du f.eks vendt stemplet forkert, så nakker den skyllekanalerne med enden på ringene, eller måske noget værre endnu.

• #2   4. sep 2007 man lytter ikke til komp. man mærker på kick starteren. det kan skyldes forkert tollerance mellem stempel-cyl.ell i har vendt stemplet forkert. eller ødelagt stempel ringene.

• #3   5. sep 2007 det kan også være noget mer simpelt. stemplet banker ganske enkelt imod toppen tjæk afstanden fra stempelpindens hul og til top og sammenlin med det gamle se også efter om du har husket bund parkningen.
    og efter samling så tag tænrøret ud og drej motoren rundt med hånden der må ikke være mærkbar modstand.

• #4   5. sep 2007 jeg er ret sikker på at det vender rigtigt, og kompressionen virker fin med kickstarteren.
    tror nærmere at stemplet har forkerte dimentioner, altså at at det er for højt.
    der var ikke mærkbar modstand da jeg drejede med hånden.
    jeg skiller den ad igen i dag, så må vi se.

nogen der ved hvad YPVS'en gør helt præcist? den er muligvis indstillet lidt forkert nemlig, men tror ikke der er det der er skyld i at den ikke vil starte.

• #5   6. sep 2007 Yamaha Power Valve System. Udstødningsventilen ændre geometrien af udstødningsporten. Således at du både kan have lidt bundtræk, og samtidig have topeffekt. Hvis cylinderen ikke havde ventilen, ville den være ret ukørbar i lave omdrejninger, så fremt man gik efter størrelsen af udstødningsporten med åben ventil. og virce verca.

• #6   6. sep 2007 fandt ud af det. stemplet var for lille, flot hva.
    heh nu er der bestilt nyt 1mm overstørrelse. så skal der bare bores ud.

Kommentér på:
Stempel skift på DTR 125 HJÆLP!!!!

Annonce