497 visninger
|
Oprettet:
Stempel skift på DTR 125 HJÆLP!!!! {{forumTopicSubject}}
jeg har skiftet stempel på min DTR 125 og det gik ikke for godt.
det lyder som om der er super kompression, men jeg kan ikke starte den med kick starteren, og når jeg løber den i gang lyder det som om at stemplet vil ud af topstykket. og når den så endelig er i gang og godt varm går den bare ud.
det skal siges at min makker kom lidt ekstra olie i tanken, gd vide om den får for meget olie?
nogn der ved hvad der sker der?
al hjælp er godt
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Og for lige at være tydelig nok i min besked, så skal du IKKE prøve at starte den før du har haft den skilt ad. Har du f.eks vendt stemplet forkert, så nakker den skyllekanalerne med enden på ringene, eller måske noget værre endnu.
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.309
og efter samling så tag tænrøret ud og drej motoren rundt med hånden der må ikke være mærkbar modstand.
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
tror nærmere at stemplet har forkerte dimentioner, altså at at det er for højt.
der var ikke mærkbar modstand da jeg drejede med hånden.
jeg skiller den ad igen i dag, så må vi se.
nogen der ved hvad YPVS'en gør helt præcist? den er muligvis indstillet lidt forkert nemlig, men tror ikke der er det der er skyld i at den ikke vil starte.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
heh nu er der bestilt nyt 1mm overstørrelse. så skal der bare bores ud.
Stempel skift på DTR 125 HJÆLP!!!!