427 visninger
|
Oprettet:
Et par tekniske gsx-f spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hejsa, har igen et par spørgsmål om min cykel.
punkt 1. Jeg tror den er sænket, nogen der kender standard længden på "kødbenene??
punkt 2. Standard længden på fjederen??
punkt 3. HVIS min fordæmper er sænket, er det så fjedrerne indvendig der er skåret af?? kan man lægge en bøsning indvendig eller nogle skiver?? eller er jeg nød til at skaffe nye fjedre til benene??
Det var vis det for denne gang, Jeg takker for hjælpen på forhånd
/Jesper
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 180
punkt 3 kan jeg i hvert fald ordne, hvis forenden er sænket, skubber man bare gaffelbenene lidt længere op i gafelbroen, der hvor de er skruet fast for oven, så det er ikke noget med at skille gaffelbenene ad.
for at finde ud af om den er sænket ville jeg nok finde ud af hvad den originale sædehøjde er og holde det op mod hvad din måler, det ville da være det nemmeste
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Den er ikke skubbet op i."styret" MEN min cykel er så lav at
1. Min støttefod virker for lang, for den står næsten lodret cyklen.
Når den står ved siden af en af mine venners gsx-f, dog en 98 model, er den ca. 4-5 cem lavere i sædet..
Samtidig er jeg en meget tung dreng, så den ligner jo næsten en pocket bike når jeg sidder på den:-)
/Jesper
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
Hvis man har sænket forgaflen ved at save af fjedrene vil det ihvertfald have en meget negativ virkning på køreegenskaberne. Det vil kun hjælpe at skifte fjedrene til nogen nye.
mar 2007
og tak for hjælpen, havde ledt så mange andre steder..
/Jesper
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 180
man kan sikkert også stramme sådan en bagdæmper op så den bliver lidt hårdere. den kan jo godt være trykket lidt i længden, hvis den har været belastet hårdt i en længere periode.
der sider nok sådan en omløber man kan dreje på på selve dæmperen
mar 2007
Et par tekniske gsx-f spørgsmål