{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Kawasaki ZX10 (89) Olie full syntetisk eller ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så heldig at finde en fantastisk ZX 10 fra 89 og har skiftet olie på den.. Købte en dunk med Castrol Power 1 4T til den... Troede egentlig jeg havde købt semi syntetisk, men har fået smidt full syntetisk i den... smiley
Jeg har hørt fra en kawa mek. at det ikke er så godt for motor/kobling med full syntetisk, hvad er jeres erfaringer med så gamle cykler og olie???

Mv. Morten


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki ZX10 (89) Olie full syntetisk eller ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #1   5. aug 2019 Den kører fint på det. Den ene 10w40 olie har samme viskositet som den anden 10w40 olie - forskellen er at der er 100% styr på både rå olien og additiverne i den fuldsyntetiske. Syntetisk holder smøreevnen længere, så det er kun prisen som er modargumentet...

    Du kører bare.


  • #2   5. aug 2019 Jeg har kørt mange km med den motor, og den kører fint på syntetisk motorcykelolie.
    Vær opmærksom på om den giver et klap fra højre side af motoren når du slukker den, hvis den gør det, rammer starterkædestrammeren koblingsskålen. Der er en anordning der skal forhindre dette, men den gør ofte ikke sit job særlig godt. Hvis man bare lader stå til, så slår den med tiden koblingsskålen I stykker,og de er umulige at få fat på nu af samme grund. Jeg modificerede den lille arm der holder kæden stram, så den kunne slå tilbage uden at ramme koblingsskålen. Der skal bare skæres ca. 5 mm af den i den ene side, så sagde den ikke det klap mere når den slår tilbage. God vind med cyklen smiley


  • #3   5. aug 2019 LØST!!

    Kanon svar fra jer begge og tak for tippet med start kæden TAK smiley

    Morten


Kommentér på:
Kawasaki ZX10 (89) Olie full syntetisk eller ?

Annonce