2.916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Olielampe lyser på Dragstar 1100 Olielampe lyser på Dragstar 1100

Jeg var lige ude og trille en tur i det gode vejr. Pludselig begynder min olielampe at lyse. Dette efter langtids kø/tomgangs kørsel.

Olie/oliefilter er skiftet for 1000 Km. Jeg har checket oliestanden - den er fin - den smider ikke noget olie. Lampen slukker som normalt ved start - men efter kort tid - tænder den igen - også uden motoren er gasset op. Jeg kan ikke få den til at slukke ved at gasse op/ned, vippe MC fra side-til-side. Den lyser simpelthen konstant. Er der nogen der har prøvet lignende på en Dragstar?

Hvor sider kontakten iøvrigt - skal jeg have et af motordækslerne af?

Pfht, Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olielampe lyser på Dragstar 1100
  • #1   9. sep 2007 Olietryksmåleren sidder et eller andet sted på motorblokken.... Hvor præcist ved jeg ikke... men en værksted manual ville nok være god og have også til andre rep. opgaver...

Problemet kan være en defekt måler, men jeg ville måske lige lade et værksted tjekket, at der vitterlig er olietryk på... for oliepumpen kan jo også være defekt, og det er ikke sundt og køre med lavt olietryk..

• #2   9. sep 2007 Det kan godt være at enten der er kommet for tynd olie på, det har min kollegas mini cooper, og der lyser lampen når den står i tomgang. ellers så kan det jo godt være oliemåleren/sensoren der er gået sig en tur.

• #3   9. sep 2007 Så vidt jeg lige erindrer, indikerer lampen ikke tryk, men oliestands niveau og det er noget helt andet. Indikatoren er ikke helt pålidelig på din Drag eftersom der er rigelig olie på motoren.
    Jeg mener indikatoren sidder under bunden af blokken.

Kigger lige i manualen og vender tilbage hvis jeg ta´r fejl.

• #4   9. sep 2007 Mener også at det er en oliestandsmåler, og de har det mewd at være ustabile hos Yamaha... Den lyste også efter behag på min R6 baneracer, selv om alt var ok.

• #5   9. sep 2007 jeg kender det selv fra min egen. den kan også pludselig begynde at lyse når jeg kører, jeg skal have tjækket for en løs forbindelse, da der på min også er nok olie og sådan.
    jeg har også hørt at yamaha kan være lidt drilske hvad dette angår.

• #6   9. sep 2007 Ja, jeg hælder også mest til en defekt måler/ledning. Især fordi det ikke kan bringes til slukning ved lidt gas.

Jeg har læst mig til at det er oliestandmåler og ikke en olietryk.

Palle W: du må meget gerne give mig et praj ang. placeringen. Jeg har kigget lidt underneden, men kan ikke se noget. Det er muligt at den er placeret bag et skjold.

Kvaliteten og typen af olie og filter er tip-top - ikke noget T-Hansen her smiley

Tak for hjælpen, Henrik

• #7   9. sep 2007 Hvis du kigger ind under blokken fra højre side, sidder den næsten helt fremme ved forkant af blokken. Den er fastgjort med to umbraco og selve sensoren er beskyttet med et blikskjold og fra dette går der en flig op ad siden for at beskytte kablet mod stenslag.

Det hjælper nu heller ikke at give gas når den skal måle på oliestanden, hvis det havde været trykket den målte, var det en anden sag.

• #8   9. sep 2007 Palle W: Tak for hjælpen smiley

• #9   9. sep 2007 Hvis olielampen lyser kan det være at det er fordi at Genie vil ud smiley

• #10   9. sep 2007 1100 drag star (mener ikke 650) har haft lidt problemer med at når olien ryger frem og tilbage - kan den skabe sig og gøre dette nummer du "snakker" om.
    Det er en af dens børnesygdomme - mener også der nogle gange er noget med starten som på XV"erne.

Kan ikke huske om det var noget Yamaha ville fikse gratis på garanti osv.

Min fars gjorde det samme - men det er en 650. Jeg skiftede bare filter og nyt olie. Det var sku ikke dyrt og det kunne jeg nemt gøre for ham. Så holdt den op med det...Og der var olie nok på inden jeg skiftede. Det kunne være fordi der var blevet "slidt".

Efter din manual kan man også bruge en 15/40 olie. Dette kunnne msåke også hjælpe. Uden at skulle gøre mig klog på det. Men man kunne jo prøve at bruge sådan enolie næste gang og se hvad der sker og hvor godt det virker. Yamaha anbefaler selv 10/40 og 15/40 til deres drags stars.

• #11   9. sep 2007 Hvornår har du sidst skiftet olie på den. ? Ikke noget med at tro på hvad sælger sagde osv. Folk kan jo lyve og snyde lidt.

Det er jo set før. Jeg er af typen som altid skiftet olie og filter efter køb af mc & bil osv. så er jeg sikker. Og så dyrt er det sku ikke.

• #12   10. sep 2007 Hej Fenris!

Olie + filter er skiftet for mindre 1000Km/2mdr. siden.

Detn begyndte at lyse efter lang tids kø kørsel i Kbh. Nu checker jeg lige forbindelser og kontakt for at se om fejlen ligger der.

Mvh, Henrik

• #13   10. sep 2007 Henrik du kan roligt slappe af. Det er som Fenris siger. Det er den eneste børnesygdom en 1100 Dragstar har. Olielampen lyser når den ikke skal smiley Min har også gjort det iøvrigt også ret kort tid efter jeg havde skiftet olie og filter. Jeg checkede alt og kunne ikke finde nogen fejl, men fandt så ud ved at læse på nettet at det åbenbart er meget almindeligt smiley

Kommentér på:
Olielampe lyser på Dragstar 1100

Annonce