{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

peter L
peter L
Tilmeldt:
12. aug 2019
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

hvad hedder denne fætter? (til en honda shadow vt 700 c) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en Honda Shadow VT700c fra 84.
Jeg er lige kommet hjem fra Kroatien på den og den kørte som en drøm, endtil jeg nåede berlin på vej hjem.
Den ville ikke tænde i tændingen men , ville gerne tænde i parkerings tilstand.
så for at gøre en lang hostorie kort, og da jeg var træt efter en langtur og kl var 03.00 om naten, tænkte jeg at jeg ville bypasse (hotwire) motorcyklen uden om tændingen så jeg kunne køre de sidste 200-300 km hjem.
Men da jeg ikke hår stjålet cykler før og i min kådhed endte min GENIALE plan jo selvfølgeligt med at jeg fik kortslutter alt muligt andet end tændningen smiley
Jeg fik dog lavet det oprindelige problem i tændingen bagefter !
Men med det resultat at da jeg havde samlet det hele igen og var klar til at køre hjem til danmark.Kunne motorcyklen kun køre hvis jeg max rykkede gashåndtaget 1 cm tilbage, hvis der blev mere end 1 cm begyndte den at prutte og dø.
så da jeg ikke har falck på den endnu og klokken var midt om natten , havde kørt fra kroatien og ville bare hjem, måtte jeg trille hjem på en pruttende motorcykel fra berlin med 60kmt XD

Mit spørgsmål er jeg har fundet den her lille fætter under tanken på højreside , og går sammen med Tændspolerne.

Hvad hedder den ?
og hvad er dens funktion?

vil også gerne høre hvis i har nogle gode ideer til hvad jeg kan have brændt af med min geniale plan!
Tak smiley

https://drive.google.com/drive/folders/1COov3HVrm4dgaarx5lW9qvpRMyeiPrbU?usp=sharing


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad hedder denne fætter? (til en honda shadow vt 700 c)
  • #1   12. aug 2019 Kækt at køre hjem i eet stræk fra Kroatien på en custom IMHO smiley

    Hm, om ikke andre har et bud, kan et kik i reservedelslistens side med tændspolerne, i ledningsdiagrammet eller blot i service manualen måske identificere stumpen?

    Sidste kan sikkert også være dig til hjælp, når du skal i gang med at måle ledningsnet og div. komponenter igennem smiley


  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #3   13. aug 2019 Find et diagram på nettet. Så har du det fulde overblik. Og når det kommer til strøm, er det en god idé, at gå meget systematisk til værks.
    Dimsen er næsten sikkert en diode til enten sidestøttefods-kontakten, koblings-kontakt eller neutral-kontakten.

    Bib


  • peter L
    peter L Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #4   13. aug 2019 @Bib tror du har fat i noget af det rigtige der smiley
    Da den nu lyser neutral i panelet når jeg holder koblingen i bund!
    tak smiley
    Men går ud fra den ikke kan være skyld i at der muligvis ikke kommer rigtig gnist på div tændrør, så?


  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #5   13. aug 2019 Nu ved jeg jo ikke, hvor meget du har fusket med ledningerne smiley Men dioden sidder på samme gren af el-nettet som tændspolerne. Så jeg ville helt klart kigge i den retning, hvis jeg var dig.

Kommentér på:
hvad hedder denne fætter? (til en honda shadow vt 700 c)

Annonce