{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Bredeste dæk på 1100 Drag Star {{forumTopicSubject}}

Hej MCG, jeg har igår hente min "nye" XVS1100 Drag Star.

Den skal igennem en mindre ombygning, heriblandt nye bredere dæk, skærme, styr osv.

Mit spørgsmål går på, hvilke erfaringer folk har med 200 dæk, vs. det 170 der sidder standard?

Kan læse at der er masser der kører med 200 dæk på standard fælge, uden nogen mods, men hvad med stock skærme?

Andre bruger 180 dæk, hvad er jeres erfaringer?

Mvh. Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredeste dæk på 1100 Drag Star
  • #2   20. aug 2019 "Fat rear tire is an expensive way to make your OL's butt look small"

  • #3   20. aug 2019 Det ved jeg ikke, men du kan jo prøve at spørge GSXR-MANDEN. Jeg tror han har forstand på sådan noget

  • #4   20. aug 2019 Husk jo større dæk du vil smide på dit fælg jo højere profil på dækket skal du have.

  • #5   20. aug 2019 GSXR-Manden: Nej, det er da tværtimod lige omvendt. Standard kører den med 170/80-15, hvis jeg vil have et 200 dæk, så skal jeg ned i en 80 profil, så derfor skal jeg modsat af hvad du siger, have en lavere profil, altså et 200/70/15 smiley

    Det er jo procentuel andel af bredden, så for at holde nogenlunde samme rullediameter, så skal jeg have en lavere profil.


  • #6   20. aug 2019 Jo smallere dit fælg er jo stører profil er du nød til at have på. For at det vil komme til at se lidt bredere ud.. Det kan du næsten selv regne ud. Da dit fælg vil poppe af hvis det bliver for lav profil. Og det bare vil runde på toppen og ikke se breder id. Tværtimod .. men hvis du selv ved det. Hvorfor spørger du så her inde. Under mig lidt..

  • #7   20. aug 2019 Jeg tror I snakker lidt forbi hinanden. Det GSXR-manden siger fornuftigt nok, sætter man et meget bredt dæk med lav profil på en smal fælg får man bare et "rundt smalt dæk" der ikke syner meget bredere end standard. Plus det nemmere popper af fælgen da det har for stor runding og er for stift i siderne fordi det netop er lavprofil

    Min Guzzi f eks har 2½ tommers fælge, og selvom jeg har sat bredere dæk (med lavere profil) ser de ikke væsentligt bredere ud end standard sættet.

    Trådstarter har i og for sig ret i at han må gå ned i profil størrelse med bredere dæk for at få samme rullediameter. Men det gælder atlså kun til en hvis grænse, jf ovenfor.


  • #8   20. aug 2019 Ja hvis han vil have samme rullediameter. Men så kan han jo ikke regne med at få et så bredt dæk på uden det ser standard ud..

    I øvrigt. Har du fået Harley ud at køre.. ??
    Du må lige sige til så køre vi en lille tur smiley


  • #9   20. aug 2019 Jeg købte en cykel med 4,5” tommer fælg som var monteret med 180 dæk. Så tosset ud og kørte ad helved til. Fik standard 150 dæk på og set bagfra var der ingen synlig forskel i bredden. Kun meget bedere køreegenskaber.

  • #10   20. aug 2019 Nej maks 1 eller 2 mm over den normale dæk str .ellers Kan man ikke se den store forskel, andet at det ser noller ud smiley

  • #11   21. aug 2019 Ok, ja det har i selvfølgeligt ret i. Jeg har læst hvad andre i lignende situation og samme ønske har gjort og de fleste har valgt et 200/70/15 dæk, istedet for det 170/80/15 der sidder på. Foran er jeg gået fra 130/90/15 til 150/80/15(naturligvis har jeg valgt et rigtigt fordæk og ikke et bagdæk som fordæk. Så må vi se hvordan det ser ud. smiley

  • #12   21. aug 2019 @GSXR-manden, nej, jeg har ikke fået harleyen ud at køre, derimod har jeg fundet en Ducati Monster som jeg triller afsted på. Den er stadig ikke oprettet herinde, så man mi sige jeg er lidt bagefter

    profilbillede
  • #13   21. aug 2019 Lækker maskine. Kan se du holder ved Hejlsminde strand. smiley

Kommentér på:
Bredeste dæk på 1100 Drag Star

Annonce