889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Race dæk?? Race dæk??

Hej hej, har set at der er mange der køber race dæk, som faktisk ikke er slidt på midten: Dvs de kan bruges til alm gade brug MEN... Der er da noget med at temp på et gade og et bane dæk er forskelligt, altså ment på den måde at de har forskellige temp hvor de arbejder bedst ved. Så er spørgsmålet nu hvis jeg køber et fordæk der har været brugt til race, og luller ud at landevejen. Drejer af uden for byen for at lege lidt i svingene skøjter jeg så a HEL... til fordi mit dæk ikke er varmet ordentligt op???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race dæk??
  • #1   23. sep 2007 hey.. Jeg har også prøvet at have et race-dæk bagpå min, mener det hed Dunlop D208- ihvertfald en meget blød compound!! Men jeg havde absolut ingen problemer med det, det blev varmt lyn hurtigt og klisterede fast til vejen, det var pisse fedt. Men det blev så os slidt på et par måneder he he smiley

• #2   23. sep 2007 Hellere at fordækket blir slidt i løber af et par måneder, end at forhjulet smutter.

Næste fordæk jeg skal have, skal også være et super blødt race/regn dæk.

• #3   23. sep 2007 Racedæk står ikke dårligere fast. De er bare blødere hvilket gør de holder dårligere, men bliver hurtigere varme og klæber bedre til vejen.

• #4   23. sep 2007 Dvs 500 for sådan et dæk er okay pris?? Så bare på med det??

• #5   23. sep 2007 Nu fndes der mange typer race dæk, også blandt de E-Dot godkendte (dvs "gadedæk") men det er altså langtfra dem alle sammen der er hurtige at køre varme i.

Lige netop fordi de er lavet til hårdt brug, når de slet ikke op på arbejds temperatur på gaden (75-80gr) og så kan de altså være farlige.

Michelin Pilot Race er et godt eksempel. dur bare ikke på gaden..

Men snakker vi Dunlop 207RR, 208RR eller Bridgestone BT002 så er det en ganske sjovt valg i sommermånederne.
    -
    Morten

Kommentér på:
Race dæk??

Annonce