{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

MC lift hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der kan sige om denne her ville kunne rejse min Yamaha XVS 950A op i luften så jeg kan afmontere hjulene, og lave andre reparationer uden den står på jorden.

Synes ikke jeg kan finde nogen billeder på Google hvad den virkelig gør, og den ligner ikke en der skulle kunne løfte hele maskinen.

https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/vaerktoj/alt-til-mc-vaerkstedet/loftebuk-og-hjulholder/sakselift-til-mc-med-gafler/n-244509707/pn-240920431/

Takker!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC lift hjælp
  • #2   22. aug 2019 For mig at se er den ikke ret anvendelig hvis maskinen skal løftes: Der er ingen mulighed for at surre den sideværts så det mindste puf og maskinen lægger sig på siden smiley ... og hvis du påtænker at afmontere hjulene vil du opleve tyngdepunktet flytter sig... og det er ikke sjovt når din cykel står hævet balancerende på 2 små bærearme!

    Et alternativ er en model som denne her
    https://www.biltema.dk/bil---mc/mc/varkstedsudstyr/mc-donkraft/mc-donkraft-680-kg-2000021674

    Den er godt nok lidt dyrere, men du har mulighed for at surre mc'en fast i den brede fodramme og dermed få et stabilt løft. Der er stadig problemet med fri adgang til løftepunkter (stel) men det kan evt løses med noget træfikstur lavet i reglar eller lignende... så skrammer du heller ikke lakken!

    Jeg har selv den sidste model og den fungerer fint til hobbybrug, med 2 stropper kan man afmontere hjulene uden uheld!


  • Joakim R
    Joakim R Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   23. aug 2019 vi bruger den tit på værkstedet til cruiser chopper osv med stel tilgængelig nedenunder, vi skifter dæk en af gangen, stropper så den ene ende ned og tager der modsatte hjul af, ellers bruger vi den også til service dog kan den være lidt i vejen, og er svær at monterer ene mand, jeg snakker om den du har linket, jeg syntes det er Guds gave mvh MC mekaniker

Kommentér på:
MC lift hjælp

Annonce