Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indsprøjtning - Karburator ?
  • #1   17. jun 2005 og er det muligt at lave indsprøjtning på en karburator MC..?

• #2   17. jun 2005 Det vil jeg ikke mene er muligt!

Enten er en motorcykel skabt med elektronisk indsprøjtning eller kaburator, og dette står ikke umiddelbart til at ændre ved.

• #3   17. jun 2005 Selvfølgelig er det muligt, det kræver bare lidt.

• #4   17. jun 2005 okay, det er altså muligt.. men hvordan fungere en indsprøjtningen..?

• #5   17. jun 2005 selvfølgelig er det muuligt at bygge spøjt på en karb. cykel.
    Bare ikke rigtig nogen ide i det efter min mening. Måske hvis du vil bygge en turbomotor´.
    Motoren er sq ligeglad hvordan den får sin blanding.
    Nogen ældre dragracere der kørte på alkohol sprang man sq karb over fordi den gav en begrænsning og førte slange fra tanken direkte i indsugningen for at få brandstof nok.
    Du kan optimere en indsprøjtning på samme måde om en karb. ved skift af potte osv.
    Istedet for nåle og dysse kits.
    Ændres maps, chips eller en powercommander anvendes når man snakker elektronisk.... der findes også mekanisk indsprøjtning.
    At man er begyndt at anvende indsprøjtning nu (biler og mc) fremmest ud fra øko-hensyn....

• #6   17. jun 2005 Kristian smid en mail adresse så kan maile dig noget materiale om Indsprøjt til mc.
    (engelsk).....ellers bliver det en meget lang stil fra min side....

• #7   17. jun 2005 Til Peter S:
    Hvor har du fået at vide at på gamle dragracere var der bare en slange fra tanken og direkte til indsugningen?

For at brændstof skal kunne udvide sig (som det nu gør i en forbrændingsmotor), så skal det have et bestemt blandingsforhold med luft. Dette er karburatorens eller indsprøjtningens job. Denne atomiserer brændstoffet sammen med luften, for at det korrekte blandingsforhold kan opstå.

Så i mine ører lyder den direkte slange som lidt af en røver.

Marc J

• #8   17. jun 2005 hey jeg så en på rullefelt på traffet på toppen. som havde Direkte indsprøjtning smiley den lød satme vild heh

• #9   17. jun 2005 Der er en verden til forskel på om det går direkte til indsugningen eller til indsprøjtningen.

En karburator og et insprøjtningsmodul har den samme opgave: At atomisere brændstoffet på en sådan måde at det er en antændelig dampform.

Så for mig vil der altid skulle være enten en karburator eller et indsprøjtningsmodul. Og for mig vil det aldrig være muligt at køre en slange direkte fra tanken og ned til indsugningen.

Marc J

• #10   17. jun 2005 Så har jeg smidt min mail..

Okay, tak for forklaringen, det staretde i en diskusion om hvordan det fungerede med optimering når der kom ny potte på en mc med indsprøjtning..

Kristian D

• #11   17. jun 2005 Marc J.
    Indrømmet at det lyder som en røver. Og det er løgn hvad hvad jeg fortæller hvis det er løgn hvad jeg har fået at vide.
    Historien går noget i retning af..... At min Uni proffesor som har fortid i kørsel med alternativ brændstof.
    Forklarede at med alkohol der er et mere effektivt brændstof end benzin kunne man med da datidens karburatorer få problemmer med at levere brændstof nok i forhold til luft. Derfor eksperimenterede de løs og fandt ud af at den pågældende motor gik bedre når man bypassede karb.
    Ulempen var så at man ingen regulerings muligheder havde....kun en stilling smiley

• #12   17. jun 2005 ja men så har kaburatoren vel stadig været der til at give styre luft... det er muligt men cyklen ville sku nok køre dårligt på den måde.... gid man havde penge til at gå ud i værkstedet for at se om det ville virke... men som lærling tror jeg bare at vi lader den glide hen i det uvisse

• #13   17. jun 2005 Hvis der ingen karburator er vil der ske følgende:
    Indsugnings ventilen åbner sig -> brændstof fosser ind i cylinderen, som ren væske.

Hvis alkoholblandingen opfører sig på samme måde som benzin (med hensyn til at udvide sig), hvilket den højst sandsynligt gør, så er der et eksempel.

Hvis du smider en tændstik ned i en spand med benzin vil den gå ud. Det har noget at gøre med temperaturen hvorved benzin bliver antændt.
    Men lad os sige at det lykkedes dig at tænde spanden med benzin, så vil benzinen forbrænde. Og ikke eksplodere som den, mere eller mindre, faktisk gør i en cylinder.
    Det samme vil højst sandsynligt ske med den alkohol blanding der bliver brugt.

Men hvis din universitets-professor siger at det er sådan, så er jeg meget interesseret i det, så hvis det er muligt for dig at skaffe mig kontakt til ham, ville det være godt.

Marc J

• #14   17. jun 2005 I ovenstående besvarelse skulle sætningen have været:

"Men lad os sige at det lykkedes dig at tænde spanden med benzin, så vil benzinen BRÆNDE (ikke forbrænde.)"

Sorry

Marc J

• #15   17. jun 2005 Morten (når jeg tænker mig om) tror jeg du har ret i tolkningen af "historien" styreluft fra karb. og direkte levring af brændstof. Hænger sikkert sammen med at det optimale forhold mellem brændstof og luft er et andet for alkohol end de 14.7:1 for benzin

• #16   17. jun 2005 Marc.
    Du kan forsøge dig på
    oswenird@merton.ac.uk
    Spørg mht. Alko som brændstof.
    At du har hørt en. røver blablabla.
    det jeg har skrevet er taget ud af en sammenhæng og det er ikke sikkert han lige er med til at starte med. Men han ved en masse om kørsel på alternativ brændstof og mcer i almindelighed.
    Kan ikke garantere for at han svarer, men er da er et forsøg værd. (Skriv på Engelsk)

Kommentér på:
indsprøjtning - Karburator ?

Annonce