{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Ønsker hjælp af Kawa ekspert {{forumTopicSubject}}

Kigger efter en ZX10 til min nevø, og har fundet hvad der synes at være et OK eksemplar fra 1988. Jeg er dog noget forvirret, idet der synes at være to versioner af betop denne model, h.h.v. en 100 og en 137 hestes udgave.

Jeg har søgt og søgt på nettet, men ikke fundet nogen god forklaring på dette. Eneste "hint" jeg kan se, er at der muligvis blev leveret maskiner til det tyske marked hvor man frivilligt havde sat en øvre grænse på 100 HK.

Nogen der kan kaste lys over hvorvidt der er to udgaver og ikke mindst hvordan man opdager hvilken version man står med ?????????

Tillægsspørgsmå 1l: det ser ud som om man har haft nogle problemer med bremserne på de tidligere modeller, dette skulle så i øvrigt være den eneste svaghed af betydning - comments ??

Tillægsspørgsmål 2: Atypisk farve eller:

http://www.fimotorcykler.dk/details_used.php?id=366

nogen der kender til denne maskine og har synspunkter på denne.

Håber på Jeres hjælp, nevø'en er studerende og jeg skulle helst ikke ud i at råde ham dårligt :o).

JLL


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ønsker hjælp af Kawa ekspert
  • #2   26. sep 2007 har selv haft en zx10 og som du siger har zx10eren problemer med bremserne, men det er så kun pga af bremseslangerne, jeg skiftede til armerede slanger og det hjalp vildt meget.
    udover det er en zx10 bare en lækker maskiner der selvom den snart er 20 år gammel stadig ka hænge på mange nye mcere, der er masser af power og den trækker bare som et lokomotiv, den er perfekt til små ture på snoede veje og endnu bedre til lange ture på motorvejen. jeg vil sige at det nok er en af de bedste mcere fra kawasaki samt den bedste mc der blev lavet dengang.
    grunden til at du finder em model med 98 hk er ganske enkelt pga af i tyskland betaler man forsikring efter hk og grænsen til den dyre forsikring starter ved 99 hk.så selve modellen er den samme uanset hk.
    jeg ka kun sige rosende ord om en zx10, jeg fortryder stadig jeg solgte min zx10


  • #3   27. sep 2007 ZX-10 er droslet i kaburatorerne man finder hurtigt ud af det ved at vacum spjældene ikke kan komme helt i top så de åbner helt så de skal skiftes hvis den er droslet ned til 98 hk

  • #4   27. sep 2007 Du kan godt regne med at de fleste fra tyskland er neddroslet. Jeg har selv haft en 1990 årgang. Årgang 90 er billigst i forsikring, da den ikke kostede over 100.000 fra ny, det gjorde både 88 og 89'eren.
    Man kan ikke se på cyklen om den er droslet, men det kan mærkes...
    Hvem gider at eje en tandløs tiger??
    For lidt mere viden, prøv: http://www.zx10.de/


  • #5   27. sep 2007 Jeg skylder lige at sige, at min altså ikke var neddroslet, og at det var en dejlig maskine, som bare æder kilometer. Jeg havde ikke nogle problemer med min cykel.
    Jeg er bare miljøskadet, efter at have kørt Ducati før Kawaen, så det blev sådan en igen....


  • #7   27. sep 2007 Super mc, hvis man sørger for vedligeholdelse, olie/ventiler, kører den bare km efter km.
    Synes den er letkørt selv om den vejer lidt mere end de nye sportsmc.


  • #8   27. sep 2007 de er droslet ved låget på karburatorene
    .
    hvis den er droslet så er der en rund forhøjning mit på låget som regl.
    mvh
    flemming




Kommentér på:
Ønsker hjælp af Kawa ekspert

Annonce