{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Bent H
Bent H
Tilmeldt:
2. dec 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Koblings støj {{forumTopicSubject}}

Har for ca 2mdr. siden købt en DL 650 xt årgang 2016 med 25000 km på tælleren, problemet er at i tomgang står den og slår i koblingen når koblingen aktiveres forsvinder klapre lyden, en frygtelig lyd at høre på, ingen problem under kørslen, hvad kan være årsag er der andre som har oplevet det samme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblings støj
  • #1   4. sep 2019 Mere eller mindre alle mcer med den motor opbygning, klapre i tomgang og frigear. Hvor lyden forsvinder når man trækker koblingen.
    Kør med øreproper.
    Men hvis du er i tvivl, så kør tilbage til forhandler. Men forbered dig på at få samme svar smiley


  • #2   5. sep 2019 prøv at google clutch noise DL 650 så dukker forslag/videoe`r op mener at kan se der har været/er noget recall på clutch basket ellers er det nemmeste at kontakte en Suzuki forhandler smiley for at få det bekræftet smiley

  • #3   5. sep 2019 Jeg ved at bla Yamaha xj600 Diversion også døjer med koblingsraslen.

  • Bent H
    Bent H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   5. sep 2019 Har talt med Rydberg mc om det, de siger at de har vist et par stykker som klapre i koblingen og så ellers et skulder træk, har også hørt ved KB i Skive de siger at det har de aldrig hørt om på 650. Har nu skrevet til importøren i dag for at høre hvad de siger, ingen svar endnu, skal nok følge op på problemet.
    PS. I 2012 købte jeg en ny DL 650 som jeg kørte 131000 km på, fra den var der absolut ingen klapren fra koblingen.


  • #5   6. sep 2019 Bare hold ved siden af en ældre Ducati, så glemmer du alt om din koblings støj smiley

  • Bent H
    Bent H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   6. sep 2019 Svar fra importøren, Du bedes henvende dig hos din nærmeste Suzuki forhandler der vil tage sig af problemet.

  • #7   6. sep 2019 tag en kopi af brevet med du har fået fra importøren til dit Suzuki værksted så er de måske lidt mere seriøse ang dit problem ellers bliver man let fejet hen med en sludder for en sladder som du måske fik hos forhandleren du omtaler i et tidligere indlæg smiley

  • #8   7. sep 2019 Det er et kendt problem, koblingen overholder ikke de tolerancer konstruktøren havde forestillet sig, så selv helt nye komplette koblinger har problemet, bedst beskrevet a John AKA SVMANN på nogen SV fora, problemet beskrives som CHUDDER, John kan modificere din kobling så den virker.
    Der er flere danskere som har haft deres kobling over ved ham.

    Her er hans side, der også viser hvad problemet er og hvordan det løses.
    http://www.vibefreev.com/

    PS!
    Det er dog ældre SV der har lidt af problemt og det skulle være forsvundet i nyere generationer, men åbenbart ikke helt.


  • #9   7. sep 2019 Han er stadig aktiv, John, maskiningeniør mener jeg han er, kan ihvertfald få de koblinger til at spille rigtigt, endda bedre end ny, sørgeligt men sandt.

    http://www.vibefreev.com/about.htm


  • Bent H
    Bent H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   13. sep 2019 Var i går på besøg ved Rydberg mc. De fandt ud af at garantien var ophørt pr. 1 - 9 - 19 øv.
    Dog var jeg nok lidt heldig at d. 25 - 6 - 19 fik jeg der foretaget et stort service hvor det med koblingen blev omtalt, så nu har de talt med Suzuki Danmark som sagde at de skulle prøve og lave en garanti indberetning, mere om det senere.



  • #11   13. sep 2019 John kan lave det på en uges tid, og det koster et par tusinde +
    Skil den ad til sæson slutningen og få klar til næste sæson smiley


  • #12   13. sep 2019 www.stromtrooper.com er også et godt sted at kigge efter issues på de Suzukier.

  • #13   13. sep 2019 Nye koblinger kan have de samme fejl, det er ret nemt at se, men problemet er at kunden ikke ser den kobling, den bliver bare puttet i og så har man muligvis det samme problem om 20-30.000 km igen.

  • Bent H
    Bent H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   17. sep 2019 Sidste nyt i sagen, reklamationen er blevet afvist ved Suzuki så nu må vi se hvad jeg finder på, har været en tur omkring Larsen mc (en flink mand) i Lystrup, han lyttede meget samt prøvede forskellige ting, svag belastning af motoren i gear ved ca 2000 omdr. samt lidt over tomgang uden belastning og han sagde at mekanisk er den ok så du skal ikke være bange for noget men måske blot vende dig til lidt klapren fra koblingen i tomgang.

  • #15   17. sep 2019 Mig bekendt er det tilstrækkeligt at du har reklameret over en fejl inden garantiperiodens udløb. Hvor længe forhandleren så er om at udbedre det er hans/importørens problem.
    Forstået på den måde, at når du har reklameret ved det service i sommer, er du dækket af garantien, selvom det først er nu de begynder at gøre noget ved det. Det, som kan blive afgørende er om det kun blev talt om, eller kom der noget på skrift??
    Hvis du er medlem af FDM vil de sikkert gerne hjælpe dig med at få det du har krav på og ellers kan du jo bare melde dig ind på nettet i aften og så ringe til dem i morgen. Et års medlemskab er sikkert småpenge i forhold til at betale for reparationen selv.
    Om det er helt fint i kanten kan selvfølgelig diskuteres, men gdsgd (Går Den Så Går Den) smiley Alternativt køber du et 24tommer kanonslag og skyder det af på en meters afstand, så hører du ALDRIG den kobling mere smiley
    Held og lykke med projektet


  • #16   18. sep 2019 Her ser du hvorfor den rasler, den er helt ny denne kobling.

    https://www.youtube.com/watch?v=c1732LgnrOY


Kommentér på:
Koblings støj

Annonce