983 visninger
|
Oprettet:
info om vfr 750 søges {{forumTopicSubject}}
jeg har solgt min mc ,og vil måske prøve noget andet,
derfor søger jeg svar på følgende spørgsmål.
hvad er forskellen på honda vfr fra før 89 og efter?
hvad skal man være opmærksom på ved køb.
hvad med de knaster?(i motoren)
er 100000km meget for en vfr?
er det en mc der passer til en stor mand 187cm 100++kg
vil nødig ligne en knallertkører
andre alternativer.?
andet i syntes jeg skal vide?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.527
Ingen typiske fejl, men ensretteren kan godt stå af, hvilket betyder den holder op med at lade.
Intet galt med knasterne. Har tandhjulstrukne knastaksler, så ingen kæde der der skal skiftes.
100.000km er ikke meget hvis den er passet. Har læst om en der kørte 860.000Miles på sin VFR, dog ligeligt fordelt på 2 motore.
Om den passer dig, kommer an på din krops-sammensætning. Prøv den, så får du bedst svar.
Ja, der er andre alternativer, men ingen er bedre end VFR'en
Andet du skal vide.... Vælger du en RC36 (modellen med enkeltarms-svinger) så husk at kontrollere lejet til bagsvingeren for slør. Det slides hurtigere end på en MC med konventionel svinger.
/
Jesper
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.527
Vælg shopping-guide
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 999
Som Jesper skriver, check ind på www.vfr.dk de har svarene på alle spørgsmålene.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.725
nogen der ved noget...
personligt vil jeg nok vælge en vfr rc36-2 fra 94 og frem...
Noget helt andet er at det er jo en honda... min gamle honda mekker sagde om cbr 600 f2 modellen at den sagtens kunne gå 150000 km før den skulle åbnes og gåes igennem når bare man overholdt service og var god ved den når den var kold .... osv. så vil tro en vfr kan klare det samme uden problemer...
mvh Offslow
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.940
;o)
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
Personligt hvis jeg skulle vælge mellem de cykler jeg har herinde, så ville valget ikke falde på VFR'en. Den køre godt, er god i sving, osv. Jeg synes bare ikke den er rigtig god til noget. Men sådan er det vel med alle cykler. Ingen er super gode til alt.
Hvis du vil have nogle alternativer så bliver vi nød til at vide noget mere om hvad du er ude efter. Hvilken slags MC. Hvis det er sjov touring og hverdags kørsel så er VFR et godt valg. Hvis der skal være mere sport over det så mangler den efter min mening noget træk men det kan en anden gearing måske rette op på.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.527
Det VFR'en gør, er at samle de 3 ting, og gøre alle dele lige godt, uden at ekselere på det ene punkt så det går ud over det andet.
Med opsætning af affjedringen lan man dog godt forbedre de sportslig egenskaber en del, uden det går ud over de 2 andre punkter.
Skal det være en RZ24 ville jeg tage de sidste modeller med 17" forhjul og kåbeglas der kan vippes. Ellers er den bedste VFR stadig RC36-2 :o)
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 999
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
info om vfr 750 søges