{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

info om vfr 750 søges {{forumTopicSubject}}

jeg har solgt min mc ,og vil måske prøve noget andet,
derfor søger jeg svar på følgende spørgsmål.
hvad er forskellen på honda vfr fra før 89 og efter?
hvad skal man være opmærksom på ved køb.
hvad med de knaster?(i motoren)
er 100000km meget for en vfr?
er det en mc der passer til en stor mand 187cm 100++kg
vil nødig ligne en knallertkører
andre alternativer.?
andet i syntes jeg skal vide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  info om vfr 750 søges
  • #1   3. okt 2007 www.vfr.dk er der en gennemgang af modellerne år for år.
    Ingen typiske fejl, men ensretteren kan godt stå af, hvilket betyder den holder op med at lade.
    Intet galt med knasterne. Har tandhjulstrukne knastaksler, så ingen kæde der der skal skiftes.
    100.000km er ikke meget hvis den er passet. Har læst om en der kørte 860.000Miles på sin VFR, dog ligeligt fordelt på 2 motore.
    Om den passer dig, kommer an på din krops-sammensætning. Prøv den, så får du bedst svar.
    Ja, der er andre alternativer, men ingen er bedre end VFR'en

    Andet du skal vide.... Vælger du en RC36 (modellen med enkeltarms-svinger) så husk at kontrollere lejet til bagsvingeren for slør. Det slides hurtigere end på en MC med konventionel svinger.

    /
    Jesper


  • #3   3. okt 2007 jamen tak jesper det link vil jeg prøve, men det vil sige at du ikke mener der er noget forgjort i at vælge rc 24 modellen

  • #4   3. okt 2007 86 og 87 (RC24-1) modellen kørte med 16" forhjul og 18" baghjul. 88 og 89 modellen (RC24-2) fik 17" hjul, både for og bag, og den fik en lidt anden kåbe, med indbyggede blinklys, benzinmåler og ur. Fra 1990 (RC36-1) fik den mono-bagsvinger. Generelt kan man sige at den startede som fuldblodsracer i 86, og så gik der mere og mere touring og komfort i den.
    Som Jesper skriver, check ind på www.vfr.dk de har svarene på alle spørgsmålene.


  • #5   3. okt 2007 har lige været inde og læse om forskellene, jeg må vist ud og prøve , desværre kan jeg ikke vælge frit fra hylden siger min kone!

  • #6   3. okt 2007 ja nu forurener jeg lige lidt, men hvornår indser honda at der er en hel verden der med længsel venter på en vfr1200 med 5 ben...?

    nogen der ved noget...

    personligt vil jeg nok vælge en vfr rc36-2 fra 94 og frem...

    Noget helt andet er at det er jo en honda... min gamle honda mekker sagde om cbr 600 f2 modellen at den sagtens kunne gå 150000 km før den skulle åbnes og gåes igennem når bare man overholdt service og var god ved den når den var kold .... osv. så vil tro en vfr kan klare det samme uden problemer...

    mvh Offslow


  • #7   3. okt 2007 "har lige været inde og læse om forskellene, jeg må vist ud og prøve , desværre kan jeg ikke vælge frit fra hylden siger min kone!" <--- det fandt jeg en løsning på... (link fjernet)

    ;o)


  • #8   4. okt 2007 VFR er et godt valg, men der er også masser af alternativer.

    Personligt hvis jeg skulle vælge mellem de cykler jeg har herinde, så ville valget ikke falde på VFR'en. Den køre godt, er god i sving, osv. Jeg synes bare ikke den er rigtig god til noget. Men sådan er det vel med alle cykler. Ingen er super gode til alt.

    Hvis du vil have nogle alternativer så bliver vi nød til at vide noget mere om hvad du er ude efter. Hvilken slags MC. Hvis det er sjov touring og hverdags kørsel så er VFR et godt valg. Hvis der skal være mere sport over det så mangler den efter min mening noget træk men det kan en anden gearing måske rette op på.


  • #9   4. okt 2007 jamen det jeg som oftest gør er at køre midt på dækkene , er ikke til at køre stærkt medmindre det går lige ud, og jeg kommer fra en xv 750 så tror at jeg vil mærke en stor forandring ved en vfr

  • #10   4. okt 2007 Det vil du helt sikkert og hvis du vil så er den også god til sving smiley

  • #11   4. okt 2007 Heimdals: Det er lige det der er pointen med VFR'en. Den er god til sport, men der findes bedre alternativer til det ene formål. Den er dog til pendling, men til det ene formål findes der også bedre alternativer. Touring gør den også tilfredsstillende, men igen isoleret set er der bedre MC'er til det formål.
    Det VFR'en gør, er at samle de 3 ting, og gøre alle dele lige godt, uden at ekselere på det ene punkt så det går ud over det andet.
    Med opsætning af affjedringen lan man dog godt forbedre de sportslig egenskaber en del, uden det går ud over de 2 andre punkter.

    Skal det være en RZ24 ville jeg tage de sidste modeller med 17" forhjul og kåbeglas der kan vippes. Ellers er den bedste VFR stadig RC36-2 :o)


  • #12   4. okt 2007 har idag talt med en der har en 86 til salg syntes måske den ser lidt vel brugt ud men han har et par 17 tommer fælge fra en cbr der følger med er det noget man skal gi sig ud i

  • #13   5. okt 2007 Hvis du skal have hjulene fra en CBR600 til at passe på en 86'er skal du også have en anden forgaffel på. Prøv at søge på www.vfr.dk der er flere indlæg om emnet, da det er meget brugt at bygge den om til 17" hjul. Jeg ville dog vælge at købe en 88-89 model, som er født med 17" hjul, da prisforskellen er meget begrænset, så hvorfor bøvle med en ombygning.

  • #14   12. apr 2008 Har selv lige købt en Rc 36 fra 94´ Min første mc. Der er nærmest over hele linien med dem jeg taler med der har lidt erfaring i mc, at vfr er en super begynder mc, og en rigtig god køremaskine, og nej det er ikke nogen raket, men en super all rounder.

Kommentér på:
info om vfr 750 søges

Annonce