1.331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

TomTOm Rider TomTOm Rider

Jeg har lige fået min nye TomTOm rider2. edition ind af døren, "kun" 5 måneder forsinket fra Italien...

Nu skal skidtet så monteres, men hvorledes trækker jeg strøm til den? Skal strømkablet monteres direkte på abtteriet, på en sikringsboks eller et andet smart sted på cyklen???
Jeg har hørt nogle der havde monteres kablet således der kom strøm på GPS'en når man tændte for lyset...

Er der nogle der har noget erfaring med montage af GPS'er?

Håber i kan hjælpe!

Noe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TomTOm Rider
  • #1   6. okt 2007 jeg mener at man kan købe beslag som passer til mont. på mc...ellers må du jo bare svejse den fast på tanken, så bliver den heller ikke stjålet...*LOL*

• #2   6. okt 2007 det var ligesom ik det han spurgte om men okay,
    hmm er det ik bare sådan at du laver en kontakt til den ( on off) og fører plus minus til den, for ellers skal den være tændt hver gang den sidder på mc med lyset? eller self bare kunne tage den af. men det vel ik sværere end evt smide 2 "strømtyve" på ledningerne til lyset som du selv er inde på sådan når det tændt så der strøm i ledningerne

• #3   6. okt 2007 jeg har monetret min Tom Tom direkte over batteriet med en sikring på plus ledningen for en sikkerheds skyld.

• #5   7. okt 2007 Det er ikke korrekt at den trækker strøm hele tiden. Hvis TomTom er slukket vil den kun trække strøm hvis den er afladt. Jeg valgte den løsning for at kunne holde stille og bruge min rider uden at bruge strøm på alt muligt andet.

• #7   20. mar 2008 Jeg har monteret den over en sikring på MC'en, men ikke alle har den mulighed, man kan købe en løs sikring at sætte på ved plus.
    Det er vigtigt at gøre dette, for hvis du ikke gør og der kommer en kortslutning i holderen (som indeholder en omformer fra 12 til V), som smelter ledningen hvis der ikke er en sikring i mellem.
    At sætte den på ved lyset er efter min mening ikke en god idé, det er bedst at have så meget power på lyset som muligt uden at den også skal trækkes med din TTR.

• #8   20. mar 2008 Som skrevet før har jeg en TTR ver.1 og kører med en InterPhone BT i hjælmen, og bruger telefonen meget over TTR men alt er mono.
    Men kunne godt tænke mig at få MP3 lyd i hjælmen, til det skal man jo ha en A2DP BT stereo headset. Det kan man godt få, det hedder Camos Motorcom BHS-600. min telefon er også med A2DP, spørgsmålet er så til jer. Kan TTR ver. 1 eller ver. 2 overføre A2DP signalet til headsettet ?
    Det kunne jo være fedt at kunne høre musik, når man kører sydpå uden at skulle ha ledninger puttet ind i hjelmen.

Kommentér på:
TomTOm Rider

Annonce