806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvilke dæk??? Hvilke dæk???

Hey all!!!!
Så er det vist på tide mine efterhånden tyndslidte dæk på sv´en.... har erfaret herinde fra at det kan betale sig at købe i udlandet.
Er her nogen som ved hvilke størelse dæk som gælder på en sv fra 00. Har desværre ikke nogen instruktions bog at se det i. Kan heller ikke rigtig se det på dækket.
Hvilken dæk type skal jeg vælge? Kan jo godt lide at køre lidt ræs men samtidig skal det jo være nogen som kan holde til forskelligt vejr da jeg stortset bruger den 9 mdr om året.

Nogen som har nogle fornuftige input så er jeg taknemelig.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke dæk???
  • #1   23. jun 2005 Mener din SV'er kører med 120/60-17 for og 160/60 bag men det kan du se på de dæk der sidder på. Lige meget om du vælger Bridgestone BT-014, Michelin pilot power, Metzler sportec-M1 eller pireilli diablo, får du helt sikkert et godt dæk som du vil blive glad for. Så vælg det du syntes ser fedest ud smiley

Mvh. Rune

• #2   23. jun 2005 Enig med Rune på dimensionerne.
    Jeg har selv lige fået Metzeler M1'ere på og jeg kan fortælle at de er mere runde i profilen end mine standard Dunlop D220'ere.
    Dvs. at de er meget mere styrevillige, hvilket er fedt smiley
    Jeg kører hver dag og har ikke haft problemer i regnvejr endnu.
    Jeg kan dog ikke udtale mig om holdbarheden endnu.

• #4   23. jun 2005 Mit pilot power bagdæk holdt kun ca. 3500 men det var så også incl. 2 trackdays...

Mvh. Rune

• #5   23. jun 2005 Lyder godt drenge.....

Så er det bare lige om hvor man kan købe dem.??? Skulle jo være billigst i udandet....

• #6   23. jun 2005 Jeg kører med Bridgestone BT010.
    Dem vil jeg ikke umiddelbart anbefale. Synes de føles meget glatte.
    Har prøvet Metzeler M1 på en anden SV´er og det er noget der virker.

• #7   23. jun 2005 http://www.reifenversand.com/

• #9   23. jun 2005 der er også continetal road atack. det er også et godt dæk der er til at komme til for penge. du kan få det hos ham her. d.v.i dæk. på tlf 98551955.de holder til i nørreager.mvh allan h

• #10   24. jun 2005 Det er en afvejning af penge kontra kørestil.

Hvis du køre "sjov" hastighed på små snoede veje, så er du ovre i et eks Michelin pilot power dæk, som er meget blødt i gummiet og meget stabilt i opbygningen af dækket, hvilket gør at du kan presse det enormt i svingene. Men men men det koster i antal km i dækket. Jeg kører 7000 - 8000 km på et sæt power, men der kører jeg ca 95% små snoede veje og aldrig motorvej.
    Kører du meget lige ud tror jeg du kan få en 6000 km ud af dem.

Kører du meget motorvej/store veje hvor du kun kører lige ud, og kommer du aldrig/sjældent ud på snoede veje kan et mere touringpræget dæk måske komme på tale, men HUSK så at du ikke har grebet til sjov kørsel.
    Der er RIGTIGT mange km i sådanne dæk, men hvor skægt er det så lige at køre mc????

Jannik...

• #11   28. jun 2005 Tak for inputne drenge!

Tror jeg følger rune´s råd om et par Metzler sportech m 1´ere. Ringede til Enghave for at høre om pris osv. ca 4000 med momme og montering. Det må sku da kunne gøres billigere. Nogen som ved hvor det kan lade sig gøre til en lidt mere fornuftig pris her på sjælland????

• #12   29. jun 2005 Bestil hos http://www.reifenversand.com/ så har du dem med posten 2-3 arbejdsdage senere.

Du kan få sendt dem ind på arbejdet, hvis det passer bedre...
    Jeg gav 3200,- med 2 bagdæk og 1 fordæk i Pilot Power
    De koster 3400,- herhjemme for kun 1 bag og 1 fordæk.

Jannik...

• #13   29. jun 2005 3090,- hos http://www.lydmuren-mc.dk/ hvis du selv afmonterer fælgene, ellers +175,- pr. hjul

Kommentér på:
Hvilke dæk???

Annonce